Proposal of international marketing strategy of Rolux, s.r.o. on the Austrian market

Thesis title: Návrh mezinárodní marketingové strategie společnosti Rolux, s.r.o. na rakouském trhu
Author: Chrudinová, Linda
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Čermáková, Elvíra
Opponents: Sadílek, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Kvalitně provedená marketingová strategie je důležitou součástí obchodních aktivit jakékoliv firmy. To se ještě umocňuje, pokud firma plánuje působit na zahraničních trzích. Pro firmy je proto zásadní poznat zahraniční trh a zároveň také držet tempo s novými technologiemi. Z tohoto důvodu je nezbytné provést kritickou analýzu současné situace firmy i vnějšího prostředí. V této diplomové práci byly získány teoretické poznatky z mezinárodního marketingu, které byly uplatněny při řešení případu konkrétní společnosti Rolux. Návrh marketingové strategie společnosti v Rakousku byl umožněn také díky hloubkovému osobnímu rozhovoru, dotazníkovému šetření mezi stávajícími zákazníky společnosti z ČR a Rakouska a v neposlední řadě díky interním datům, které společnost poskytla.
Keywords: marketingová komunikace; Rakousko; online marketing; mezinárodní marketingová strategie
Thesis title: Proposal of international marketing strategy of Rolux, s.r.o. on the Austrian market
Author: Chrudinová, Linda
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Čermáková, Elvíra
Opponents: Sadílek, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
A well-executed marketing strategy is an important part of any company's business activities. This is exacerbated if the company operates in foreign markets. It is therefore essential for companies to get to know foreign market and keep pace with new technologies. For this reason, it is necessary to perform a critical analysis of the current situation of the company and the external environment. In this diploma thesis, theoretical knowledge of international marketing was obtained, which was applied in solving the case of a particular company Rolux. The proposal of the company's marketing strategy in Austria was also made possible thanks to a perosnal interview, a questionnaire survey among the company's existing customers from the Czech Republic and Austria and also thanks to internal data provided by the company.
Keywords: international marketing strategy; online marketing; marketing communication; Austria

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 6. 2021
Date of submission: 28. 4. 2022
Date of defense: 2. 6. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/77222/podrobnosti

Files for download

    Last update: