Strategy of a launch of a Kerium product by La Roche-Posay on the Czech market

Thesis title: Strategie uvedení nového výrobku řady Kerium značky La Roche-Posay na český trh
Author: Holubinková, Hana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: -
Thesis language: Česky
Abstract:
Ve své práci popisuji strategii uvedení přípravku proti vyapdávání vlasů na český trh. Uvedení proběhlo v říjnu 2008 společností L'Oreal. Značka La Roche-Posay má ve své politice striktní pravidla, zásadně nevyužívá ATL aktivit. Jedná se o značku značně medikální, je v dipsozici pouze v lékárně.
Keywords: La Roche-Posay; Strategie; Uvedení; marketing
Thesis title: Strategy of a launch of a Kerium product by La Roche-Posay on the Czech market
Author: Holubinková, Hana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: -
Thesis language: Česky
Abstract:
I am describing a launch strategy of a anti-hairloss product on the Czech market. The launch took place in October 2008 by L'Oreal. It's brand La Roche-Posay has very strict policy, doesn't use any ATL activities. It is a medical brand and is available only in pharmacies.
Keywords: La Roche-Posay; marketing; Launch; Strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 11. 2008
Date of submission: 19. 12. 2008
Date of defense: 5. 2. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/16402/podrobnosti

Files for download

    Last update: