Marketing communication in the tobacco industry

Thesis title: Marketingová komunikace v tabákovém průmyslu
Author: Bosilkova, Rebecca
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Pavlů, Dušan
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářské práce s názvem „Marketingová komunikace v tabákovém průmyslu“ je rozdělená do pěti kapitol. Cílem bakalářské práce bylo navrhnutí marketingové strategie pro vybranou značku na českém trhu. V první kapitole je vymezení základních marketingových pojmů. Druhá kapitola obsahuje představení značky Marlboro a shrnutí regulací, kterým čelí tabákové společnosti na území Evropské Unie. Třetí kapitolou je představení tabákových společností na českém trhu, včetně portfolií značek, které distribuují. Součástí bakalářské práce je i výzkum provedený prostřednictvím dotazníkového šetření. Na základě výsledků dotazníkového šetření byly zodpovězeny, předem stanovené, výzkumné otázky a provedena SWOT analýza. Poslední kapitolou bakalářské práce je navržení marketingové strategie pro značku Marlboro za pomoci získaných dat.
Keywords: Marketingová strategie; Marketing; Marketingový mix; Marlboro; Philip Morris ČR
Thesis title: Marketing communication in the tobacco industry
Author: Bosilkova, Rebecca
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Pavlů, Dušan
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis entitled "Marketing communication in the tobacco industry" is divided into five chapters. The bachelor thesis aimed to design a marketing strategy for a selected brand in the Czech market. The first chapter defines the fundamental marketing concepts. The second chapter introduces the Marlboro brand and summarizes the regulation faced by tobacco companies in the European Union. The third chapter introduces tobacco companies in the Czech market, including the portfolios of the brands they distribute. Part of the bachelor's thesis is also research conducted through a questionnaire survey. Based on the questionnaire survey results, research questions were answered, determined in advance, and a SWOT analysis was performed. The last chapter of the bachelor thesis is the proposed marketing strategy for the Marlboro brand with the help of the obtained data.
Keywords: Marketing mix; Marlboro; Philip Morris ČR; Marketing strategy; Marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 6. 2021
Date of submission: 28. 4. 2022
Date of defense: 1. 6. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/77156/podrobnosti

Files for download

    Last update: