Marketing strategy of Penny Market on the Czech market

Thesis title: Marketingová strategie společnosti Penny Market na českém trhu
Author: Šnejdarová, Kateřina
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Slišková , Yveta
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je zhodnocení marketingové strategie společnosti Penny Market na českém trhu, porovnat ji s marketingovou strategií na trhu německém a navrhnout doporučení ke zlepšení budoucí marketingové strategie. V teoretické části se zabývám základními pojmy v oblasti marketingu, současnými trendy v maloobchodě na českém a evropském trhu a v marketingové komunikaci. V praktické části dále řeším analýzu současné marketingové strategie společnosti Penny Market v České republice v porovnání s marketingovou strategií společnosti v Německu a vztah českých spotřebitelů ke společnosti Penny Market. Na základě SWOT analýzy poté navrhuji možnosti zlepšení současné marketingové strategie.
Keywords: Trendy; Penny Market; Maloobchod; Marketingová strategie; Komunikační strategie; Marketingový mix
Thesis title: Marketing strategy of Penny Market on the Czech market
Author: Šnejdarová, Kateřina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Slišková , Yveta
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is to evaluate the marketing strategy of Penny Market on the Czech market, compare it with the marketing strategy on the German market, analyse it and propose recommendations to improve the future marketing strategy. In the theoretical part, I explain the theory of marketing, current trends in retailing on the Czech and European markets and marketing communication. In the practical part, I discuss the analysis of Penny Market´s current marketing strategy in the Czech Republic compared to the marketing strategy in Germany and the relationship of Czech consumers with Penny Market. Based on the SWOT analysis, I then suggest ways to improve the current marketing strategy.
Keywords: Penny Market; Marketing strategy; Communication strategy; Trends; Retail; Marketing mix

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 6. 2021
Date of submission: 28. 4. 2022
Date of defense: 1. 6. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/77155/podrobnosti

Files for download

    Last update: