Loyalty program of the company Lidl

Thesis title: Věrnostní program společnosti Lidl
Author: Vacková, Simona
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Volfová, Jitka
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá věrnostním programem společnosti Lidl. Cílem práce je zjistit preference spotřebitelů v oblasti věrnostních programů a zároveň spokojenost zákazníků s věrnostním programem společnosti Lidl a na základě analýzy marketingové komunikace se zaměřením na věrnostní program Lidl Plus navrhnout zlepšení. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou představeny základní formy marketingové komunikace, dále je zde popsán zákazník a spokojenost zákazníka. Hlouběji jsou v této části popsány věrnostní programy, včetně aktuálních trendů v této oblasti. Praktická část je zaměřena na společnost Lidl a její věrnostní program. Ke splnění cíle jsem provedla kvantitativní výzkum, kterého se zúčastnilo 352 respondentů. Na základě získaných dat jsou v závěru uvedeny doporučení pro zlepšení marketingové komunikace.
Keywords: Věrnostní program; Lidl; Marketingová komunikace; Spokojenost zákazníka; Podpora prodeje
Thesis title: Loyalty program of the company Lidl
Author: Vacková, Simona
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Volfová, Jitka
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor’s thesis deals with the loyalty program of the company Lidl. The aim of this thesis is to identify the preferences of consumers in the loyalty programs and also customer satisfaction with the loyalty program of the company Lidl and to suggest improvements based on the marketing communication analysis that focuses on the loyalty program Lidl Plus. This thesis is divided into theoretical and practical parts. In the theoretical part, types of marketing communication are presented, and customer and customer satisfaction are described here. In this part, loyalty programs are described more deeply, including current trends in this area. The practical part is focused on the company Lidl and its loyalty program. To fulfil the aim of this thesis, a quantitative survey was conducted, in which 352 respondents participated. Based on the obtained data, recommendations for improvement of the marketing communication are given in the conclusion.
Keywords: Loyalty program; Lidl; Marketing communication; Customer satisfaction; Sales promotion

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 6. 2021
Date of submission: 28. 4. 2022
Date of defense: 31. 5. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/77153/podrobnosti

Files for download

    Last update: