Loyalty programs of selected retail chains in the Czech Republic

Thesis title: Věrnostní programy vybraných retailových řetězců v České republice
Author: Vřesňáková, Jana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Kubovcová, Monika
Thesis language: Česky
Abstract:
Předkládaná bakalářská práce se zabývá věrnostními programy vybraných retailových řetězců v České republice, kterými jsou společnosti Albert, Billa, Globus, Lidl, Kaufland, Penny Market a Tesco. Teoretická část je zaměřena na základní pojmy související s problematikou věrnosti zákazníků a věrnostních programů. Dále je zde stručná charakteristika vybraných společností a jejich věrnostních programů. Praktická část se věnuje především společnosti Lidl a jejich věrnostnímu programu Lidl Plus, na který je i blíže zaměřený výzkum, na základě kterého jsou stanovena doporučení a návrhy společnosti Lidl na vylepšení jejich věrnostního programu, ale i obecná doporučení pro správně nastavený věrnostní program.
Keywords: věrnost zákazníka; spokojenost zákazníka; oddanost zákazníka; marketingový mix; věrnostní program; komunikační mix
Thesis title: Loyalty programs of selected retail chains in the Czech Republic
Author: Vřesňáková, Jana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Kubovcová, Monika
Thesis language: Česky
Abstract:
The presented bachelor thesis is focused on loyalty programs of selected retail chains in the Czech Republic, which are Albert, Billa, Globus, Lidl, Kaufland, Penny Market and Tesco. The theoretical part is focused on basic concepts related to customer loyalty and loyalty programs. Furthermore, there is a brief description of selected companies and their loyalty programs. The practical part is mainly devoted to Lidl and their loyalty program Lidl Plus, which the research is focused on. Based on this research, there are recommendations and suggestions proposed to Lidl for how to improve their loyalty program. Moreover, there are general recommendations for a properly set loyalty program.
Keywords: customer loyalty; loyalty program; customer satisfaction; customer devotion; marketing mix; communication mix

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 6. 2021
Date of submission: 28. 4. 2022
Date of defense: 1. 6. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/77152/podrobnosti

Files for download

    Last update: