Image of the Volkswagen brand on the Czech market

Thesis title: Image značky Volkswagen na českém trhu
Author: Štěpánková, Šárka
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Volfová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce analyzuje nejprve celkově automobilový trh a identitu značek na tomto trhu. Následuje analýza českého a německého trhu, kde je zahrnuta i analýza prodejů značek na českém trhu. Další část je již zaměřená přímo na německou značku Volkswagen, její vznik a historii, dále je pak analyzována tržní pozice značky, positioning, cílová skupina a image této značky, to vše na českém trhu. V posledních kapitolách práce je vyhodnocen výzkum a na základě výzkumu a SWOT analýzy jsou uvedena doporučení pro marketingovou a komunikační strategii Volkswagenu na českém trhu.
Keywords: automobilový průmysl; český trh; analýza; Volkswagen
Thesis title: Image of the Volkswagen brand on the Czech market
Author: Štěpánková, Šárka
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Volfová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis first analyzes the overall automotive market and brand identity in this market. The following is an analysis of the Czech and German markets, which also includes an analysis of brand sales on the Czech market. The next part is already focused directly on the German Volkswagen brand, its origin and history, then the market position of the brand, positioning, target group and image of this brand are analyzed, all on the Czech market. In the last chapters of the thesis, the research is evaluated. Based on the research and SWOT analysis, recommendations for the marketing and communication strategy of Volkswagen on the Czech market are given.
Keywords: Czech market; analysis; automotive; Volkswagen

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 6. 2021
Date of submission: 28. 4. 2022
Date of defense: 1. 6. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/77147/podrobnosti

Files for download

    Last update: