Marketing communication of chosen travel agency

Thesis title: Marketingová komunikace vybrané cestovní kanceláře
Author: Persánová, Klára
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Petrů, Zdenka
Opponents: Kvítková, Zuzana
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem bakalářské práce je analyzovat marketingovou komunikaci vybrané cestovní kanceláře Nirvana Travel a navrhnout doporučení na zlepšení. Teoretická část se zabývá vysvětlením základních pojmů vztahujících se k dané problematice, jako je cestovní kancelář, marketing a marketingový mix. Podrobněji je zde pak popsána marketingová komunikace a její nástroje. V praktické části je nejprve charakterizována cestovní kancelář Nirvana Travel a dále jsou zde analyzovány nástroje, které cestovní kancelář využívá ke své propagaci. Na základě provedených analýz je zhodnocena celková marketingová komunikace vybrané cestovní kanceláře a jsou zde navržena doporučení na zlepšení.
Keywords: marketing; marketingová komunikace; online komunikace; cestovní kancelář; Nirvana Travel
Thesis title: Marketing communication of chosen travel agency
Author: Persánová, Klára
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Petrů, Zdenka
Opponents: Kvítková, Zuzana
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is to analyse the marketing communication of a chosen travel agency, Nirvana Travel, and to propose recommendations for improvement. The theoretical part deals with an explanation of a basic terminology connected with the topic such as travel agency, marketing, and marketing mix. In more detail, marketing communication and its tools are described. In the practical part, firstly, the travel agency Nirvana Travel is characterised. Furthermore, the tools of marketing communication that are used for promotion, are analysed. Based on the analysis, the marketing communication of the chosen travel agency is evaluated and the recommendations for improvement are proposed.
Keywords: marketing; online communication; travel agency; marketing communication; Nirvana Travel

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch a regionální rozvoj
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 2. 2021
Date of submission: 28. 4. 2022
Date of defense: 31. 5. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/76047/podrobnosti

Files for download

    Last update: