Creation of a new strategic concept of the company Beauty Concept

Thesis title: Tvorba nové strategické koncepce firmy Beauty Concept
Author: Melnikovič, Anna
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Matysová, Kamila
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá marketingovou a komunikační koncepcí vybrané společnosti. Cílem bakalářské práce je provedení analýzy a zhodnocení současné online marketingové komunikace podniku a poskytnutí doporučení na základě vlastního výzkumu, která by mohla vést ke zefektivnění online marketingových aktivit. Vlastní výzkum je proveden pomocí dotazníkového šetření. Práce je složena ze tří hlavních částí. V první části je vymezena podstata marketingové komunikace a jsou vysvětleny základní pojmy a definice související s content marketingovou strategií a online marketingovou komunikací. Druhá část práce se věnuje analýze aktuálně uplatňované marketingové komunikace firmy Beauty Concept. V rámci třetí části je provedeno zhodnocení vlastního výzkumu a jsou navržena doporučení, která by mohla vést ke zefektivnění marketingových aktivit firmy.
Keywords: marketingová komunikace ; obsahový marketing; marketingová strategie
Thesis title: Creation of a new strategic concept of the company Beauty Concept
Author: Melnikovič, Anna
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Matysová, Kamila
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis deals with the marketing and communication concept of a selected company. The aim of the bachelor's thesis is to analyze and evaluate the current online marketing communication of the company and provide recommendations based on its own research, which could lead to more effective online marketing activities. The research itself is carried out using a questionnaire survey. The work consists of three main parts. The first part defines the essence of marketing communication and explains the basic concepts and definitions related to content marketing strategy and online marketing communication. The second part of the thesis deals with the analysis of the currently applied marketing communication of the company Beauty Concept. In the third part, the evaluation of own research is performed and recommendations are proposed that could lead to more efficient marketing activities of the company.
Keywords: marketing communication; marketing strategy; content marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 9. 2021
Date of submission: 29. 4. 2022
Date of defense: 2. 6. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/77848/podrobnosti

Files for download

    Last update: