The strategy of introducing a new serviced residence to the Prague accommodation market

Thesis title: The strategy of introducing a new serviced residence to the Prague accommodation market
Author: Utkina, Alina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Petrů, Zdenka
Opponents: Kovařík, Zdeněk
Thesis language: English
Abstract:
The aim of the thesis is to present a marketing strategy for a new serviced residence during the introduction period in the Prague market of accommodation facilities. The first part defines the theoretical basis for marketing in the services and the typology of tourist accommodation. The second part presents the market analysis including the market analysis of serviced apartments in Prague, PEST and SWOT analyses, and competitive analysis. In the final part, a marketing strategy is proposed. Based on the analyses performed, the new serviced residence is positioned in the market as an upscale accommodation with a wide range of services targeting leisure travelers, including families, business clients, and digital nomads. Thanks to the small number of competitors in the location and an innovative product, the residence can apply a rapid-skimming pricing strategy during the introduction stage.
Keywords: serviced apartments; hospitality; Prague; introduction; marketing strategy; market analysis
Thesis title: Strategie uvedení nové servisované rezidence na pražský trh ubytování
Author: Utkina, Alina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Petrů, Zdenka
Opponents: Kovařík, Zdeněk
Thesis language: English
Abstract:
Cílem práce je představení marketingové strategie pro novou servisovanou rezidenci v době uvedení na pražský trh ubytovacích zařízení. První část vymezuje teoretická východiska pro marketing ve službách a typologií turistických ubytování. Ve druhé části se prezentuje analýza trhu včetně analýzy trhu servisovaných apartmánů v Praze, PEST a SWOT analýz a analýzy konkurence. V závěrečné části je navržená marketingová strategie. Na základě provedených analýz nová servisovaná residence je umístěná na trhu jako luxusní ubytování se širokou škálou služeb zaměřené na turisty, včetně rodin, business klienty a digitální nomády. Díky malému počtu konkurentů v lokalitě a inovativnímu produktu rezidence může uplatňovat cenovou strategií rapid-skimming na etapě uvedení.
Keywords: analýza trhu; pohostinství; servisované apartmány; Praha; uvedení; marketingová strategie

Information about study

Study programme: Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 9. 2021
Date of submission: 29. 4. 2022
Date of defense: 31. 5. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/77822/podrobnosti

Files for download

    Last update: