Perception of natural cosmetics products by Slovak consumers

Thesis title: Vnímanie produktov prírodnej kozmetiky zo strany slovenských spotrebiteľov
Author: Dunčková, Marianna
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Hinčica, Vít
Opponents: Olšanová, Květa
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Táto bakalárska práca sa zaoberá spotrebiteľským správaním a prírodnou kozmetikou. V práci je priestor venovaný teoretickým poznatkom o procese rozhodovania o kúpe produktu, faktorom ovplyvňujúcim túto kúpu aj aktuálnym trendom v spotrebiteľskom správaní. Ďalej sa práca venuje oblasti prírodnej kozmetiky, jej certifikácii, trendom na trhu a slovenským trhom s prírodnou kozmetikou. Cieľom bakalárskej práce je preskúmať pohľad slovenských spotrebiteľov na prírodnú kozmetiku. Pomocou dotazníkového šetrenia zisťuje, či existuje spojenie medzi správaním spotrebiteľov v tejto oblasti kozmetiky a ich sociodemografickými charakteristikami. Výsledky práce môžu pomôcť segmentom trhu prírodnej kozmetiky.
Keywords: prírodná kozmetika; spotrebiteľ; zelená kozmetika; organická kozmetika; spotrebiteľské správanie
Thesis title: Perception of natural cosmetics products by Slovak consumers
Author: Dunčková, Marianna
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Hinčica, Vít
Opponents: Olšanová, Květa
Thesis language: Slovensky
Abstract:
This bachelor thesis deals with the field of consumer behaviour and natural cosmetics. The part of the thesis is devoted to theoretical knowledge about the decision-making process for purchasing a product, the factors influencing this purchase and current trends in consumer behaviour. Furthermore, the thesis deals with natural cosmetics, its certification, market trends and the Slovak market with natural cosmetics. The bachelor thesis aims to examine the view of Slovak consumers on natural cosmetics. A questionnaire survey is used to determine whether there is a link between consumer behaviour in this area of cosmetics and their socio-demographic characteristics. The results of the thesis can help segments of the natural cosmetics market.
Keywords: natural cosmetics; consumer behaviour; consumer; green cosmetics; organic cosmetics
Thesis title: Vnímanie produktov prírodnej kozmetiky zo strany slovenských spotrebiteľov
Author: Dunčková, Marianna
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Hinčica, Vít
Opponents: Olšanová, Květa
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá spotřebitelským chováním a přírodní kosmetikou. V práci je prostor věnovaný teoretickým poznatkům o procesu rozhodování o koupi produktu, faktorům ovlivňujícím tuto koupi i aktuálním trendům ve spotřebitelském chování. Dále se práce věnuje oblasti přírodní kosmetiky, její certifikaci, trendům na trhu a slovenským trhům s přírodní kosmetikou. Cílem bakalářské práce je prozkoumat pohled slovenských spotřebitelů na přírodní kosmetiku. Pomocí dotazníkového šetření práce zjišťuje, zda existuje spojení mezi chováním spotřebitelů v této oblasti kosmetiky a jejich sociodemografickými charakteristikami. Výsledky práce mohou pomoci segmentům trhu přírodní kosmetiky.
Keywords: přírodní kosmetika; spotřebitelské chování; spotřebitel; zelená kosmetika; organická kosmetika

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 9. 2021
Date of submission: 29. 4. 2022
Date of defense: 1. 6. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/77798/podrobnosti

Files for download

    Last update: