Optimify s.r.o. entry strategy into the foreign market

Thesis title: Strategie vstupu firmy Optimify s.r.o. na zahraniční trh
Author: Provázek, Lukáš
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Černá, Iveta
Opponents: Procházka, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
Každá firma stojí jednou před otázkou, zda vstoupit na zahraniční trh. V této diplomové práci je takovou společností firma Optimify s.r.o. Cílem je vybrat jeden ze 4 trhů – 3 zadané firmou a jeden vybraný zpracovatelem – nejvhodnější pro vstup firmy Optimify a definovat vhodnou strategii vstupu na vybraný trh. Pro dosažení cíle jsou stěžejní následující vědecké metody: Multi-stage selection metoda s využitím scoring modelu, Portfolio analýza 4 zemí pro výběr vhodného trhu pro vstup, PEST analýza vybraného trhu, SWOT analýza firmy a Porterův model 5 konkurenčních sil pro doporučení vhodné formy vstupu, marketingové, cenové a distribuční strategie. Hlavním přínosem diplomové práce je předložení vhodného trhu, formy vstupu a doporučené strategie firmě Optimify, která následně může tyto informace využít pro svůj další rozvoj.
Keywords: výběr trhu; export; forma vstupu na zahraniční trh; strategie vstupu na zahraniční trh; Optimify
Thesis title: Optimify s.r.o. entry strategy into the foreign market
Author: Provázek, Lukáš
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Černá, Iveta
Opponents: Procházka, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
Every company is faced with the question of whether to enter a foreign market. In this diploma thesis, such a company is Optimify s.r.o. The aim is to select one of the 4 markets - 3 requested by the company and one selected by the processor - most suitable for the entry of the company Optimify and define a suitable strategy for entering the selected market. The following scientific methods are crucial for achieving the goal: Multi-stage selection method using a scoring model, Portfolio analysis of 4 countries to select a suitable market for entry, PEST analysis of the selected market, SWOT analysis of the company and Porter's model of 5 competitive forces to recommend a suitable form of entry, marketing, pricing and distribution strategies. The main benefit of the diploma thesis is the presentation of a suitable market, form of entry and recommended strategy to the company Optimify, which can then use this information for its further development.
Keywords: Optimify; Export; Market selection; form of entering the foreign market; strategy of entering the foreign market

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 9. 2021
Date of submission: 29. 4. 2022
Date of defense: 30. 5. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/77663/podrobnosti

Files for download

    Last update: