Proposal for improving the current marketing strategy of the contributory state – funded institution Stars Třinec

Thesis title: Návrh na vylepšení stávající marketingové strategie příspěvkové organizace Stars Třinec
Author: Procházková, Anna
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Volfová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se věnuje marketingové strategii organizace STaRS Třinec, která poskytuje sportovní, rekreační a restaurační služby pro veřejnost, zejména pro třinecké občany a občany z okolí. Cílem bakalářské práce je zanalyzovat marketingovou strategii a přednést návrhy a doporučení k jejímu zlepšení. K realizaci stanovených cílů je využita teorie marketingových pojmů a metod, které jsou následně praktikovány na konkrétní organizaci. Je provedena podrobná analýza marketingové mixu, SWOT analýza, konkurenční analýza a dotazníkové šetření.
Keywords: sportovní a rekreační služby; příspěvková organizace; marketingová strategie; marketingový mix
Thesis title: Proposal for improving the current marketing strategy of the contributory state – funded institution Stars Třinec
Author: Procházková, Anna
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Volfová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor's thesis deals with the marketing strategy of the state – funded institution STaRS Třinec, which provides sports, recreational and restaurant services for the public, especially for citizens of Třinec and the surrounding area. The aim of the bachelor thesis is to analyse the marketing strategy and present suggestions and recommendations for its improvement. The theory of marketing concepts and methods is used to implement the set goals, which are then practiced at a specific organization. In this part detailed analysis of the marketing mix, SWOT analysis, competitive analysis of STaRS Třinec and a questionnaire survey are performed.
Keywords: Sports and recreational services; state – funded institution; marketing strategy; marketing mix

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 9. 2021
Date of submission: 29. 4. 2022
Date of defense: 30. 5. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/77643/podrobnosti

Files for download

    Last update: