Marketing strategy of a chosen tour operator

Thesis title: Marketingová strategie vybrané cestovní kanceláře
Author: Šalounová, Alena
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Petrů, Zdenka
Opponents: Kvítková, Zuzana
Thesis language: Česky
Abstract:
Předložená diplomová práce se zabývá marketingovou strategií vybrané cestovní kanceláře. Práce je rozdělena do 2 částí. První část je věnovaná literární rešerši, která vysvětluje základní pojmy z oblasti marketingu a činnosti cestovních kanceláří. Ve druhé části je představena cestovní kancelář a analyzována její současná marketingová strategie. Cílem této diplomové práce je zhodnotit aktuální marketingovou strategii této cestovní kanceláře a navrhnout doporučení, která povedou ke zlepšení její strategie. K tomuto účelu je použita situační analýza 5C, která zahrnuje analýzu makroprostředí, konkurence, spolupracujících subjektů, zákazníků a zvoleného podniku. Dále je analyzován marketingový mix cestovní kanceláře. Následně jsou výsledky těchto analýz shrnuty do SWOT matice. Ta zobrazuje silné a slabé stránky zkoumané cestovní kanceláře a dále příležitosti a hrozby. Na základě zjištěných poznatků z analýz a literární rešerše je dále zhodnocena aktuální marketingová strategie vybrané cestovní kanceláře. V poslední části jsou pak navržena doporučení, která povedou k jejímu zlepšení.
Keywords: marketingová strategie; marketingová strategie cestovní kanceláře; marketing v cestovním ruchu; marketingový mix; cestovní kancelář; marketing
Thesis title: Marketing strategy of a chosen tour operator
Author: Šalounová, Alena
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Petrů, Zdenka
Opponents: Kvítková, Zuzana
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis is focused on marketing strategy of a chosen tour operator. This paper is divided into 2 parts. The first part is a literature review that defines the basic terms of marketing and tour operator activities. In the second part, the chosen tour operator is characterized and its current marketing strategy analysed. The goal of this paper is to evaluate the current marketing strategy and to make recommendations that will lead to its improvement. For this purpose, a situation analysis 5C has been used. It contains the analysis of context, competitors, collaborators, customers and of a chosen company. Furthermore, the marketing mix of a chosen tour operator is analysed. Results of all analysis are summarized in a SWOT matrix. It describes the strengths and weaknesses, opportunities and threats. Based on the findings of all analyses and literature review, the current marketing strategy is evaluated. The last part of this paper is focused on proposing improvements.
Keywords: marketing; marketing strategy; marketing strategy of tour operator; marketing in tourism; marketing mix; tour operator

Information about study

Study programme: Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 9. 2021
Date of submission: 29. 4. 2022
Date of defense: 31. 5. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/77613/podrobnosti

Files for download

    Last update: