Electromobility within the Visegrad Four
Thesis title: | Elektromobilita v rámci Visegrádské čtyřky |
---|---|
Author: | Viesner, Matěj |
Thesis type: | Bakalářská práce |
Supervisor: | Černá, Iveta |
Opponents: | Čajka, Radek |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | Cílem bakalářské práce je zhodnotit zázemí států Visegrádské čtyřky pro zavedení elektromobility v automobilovém průmyslu. V první části připravuji teoretické prostředí pro následující analýzu. V prvním oddílu teoretické části se věnuji historii elektromobility, společnostem působícím na území členských států, infrastruktuře nabíjecích stanic a bateriím využívaných v elektromobilech. Dále se zmiňuji o historickém, ekonomickém a politickém kontextu útvaru Visegrádské čtyřky. Jako poslední je v této části uvedena teorie k později využitým makroekonomickým ukazatelům kupní síly obyvatelstva. V praktické části jsem pomocí shromažďování dat analyzoval vybrané faktory přímo ovlivňující rozvoj elektromobility na území členských států. Mnou vybrané faktory jsem v části diskuze zhodnotil prostřednictvím scoring modelu, kde byla každému z nich přidělena váha podle vlivu na vývoj elektromobility. V části vyhodnocení scoring modelu jsem uvedl vlastní poznatky a komentáře, které by podle mého názoru přispěly ke kvalitnějšímu vývoji elektromobility. |
Keywords: | Visegrádská čtyřka; Faktory; Elektromobilita; Scoring model; Cena elektromobilů; Infrastruktura nabíjecích stanic; Státní podpora elektromobility; Kupní síla obyvatelstva |
Thesis title: | Electromobility within the Visegrad Four |
---|---|
Author: | Viesner, Matěj |
Thesis type: | Bachelor thesis |
Supervisor: | Černá, Iveta |
Opponents: | Čajka, Radek |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | The bachelor thesis aims to evaluate the background of the Visegrad Four countries for the introduction of electromobility in the automotive industry. In the first part, I prepare the theoretical environment for the following analysis. In the first section of the theoretical part, I deal with the history of electromobility, companies operating in the territory of the Member States, the infrastructure of charging stations, and batteries used in electric vehicles. I also mention the historical, economic, and political context of the Visegrad Four. The last part of this section is the theory of the later used macroeconomic indicators of the population's purchasing power. In the practical part, I used data collection to analyze selected factors directly affecting the development of electromobility in the Member States. In the discussion part, I evaluated the factors I selected through a scoring model. Each of them was assigned a weight according to the influence on the development of electromobility. In the part of the evaluation of the scoring model, I presented my own findings and comments, which in my opinion, would contribute to better development. |
Keywords: | Visegrad four; Scoring model; Price of electric vehicles; Infrastructure of charging stations; Factors; Electromobility; State support for electromobility; Purchasing power of the population |
Information about study
Study programme: | Mezinárodní obchod |
---|---|
Type of study programme: | Bakalářský studijní program |
Assigned degree: | Bc. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of International Relations |
Department: | Department of International Business |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 2. 9. 2021 |
---|---|
Date of submission: | 29. 4. 2022 |
Date of defense: | 30. 5. 2022 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/77599/podrobnosti |