Consumer behavior in the field of coffee in the Czech Republic and comparison with selected countries

Thesis title: Chování spotřebitele v oblasti kávy v České republice a porovnání s vybranými zeměmi
Author: Kadlčíková, Petra
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Volfová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je prozkoumat specifika chování spotřebitelů v oblasti kávy nejen na českém trhu, ale také ve vybraných zemích. V první kapitole jsou definovány klíčové pojmy týkající se chování spotřebitele a vlivů na něj působících. V druhé části je popsán kupní rozhodovací proces v jednotlivých fázích. Následně je definován marketingový výzkum trhu, který je v dalších kapitolách prakticky využit. Dále je okomentována česká i zahraniční kávová kultura pro jejich vzájemné porovnání. V šesté kapitole je proveden pomocí dotazníkového šetření vlastní výzkum chování českých spotřebitelů v oblasti kávy. Na základě tohoto výzkumu jsou nakonec předloženy návrhy a doporučení pro současné i budoucí kavárny na českém trhu.
Keywords: káva; chování spotřebitele; kavárna; dotazníkové šetření; kávová kultura
Thesis title: Consumer behavior in the field of coffee in the Czech Republic and comparison with selected countries
Author: Kadlčíková, Petra
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Volfová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is to examine the specifics of consumer behavior in the field of coffee not only in the Czech market, but also in selected countries. The first chapter defines key concepts related to consumer behavior and its influences. The second part describes the purchasing decision-making process in individual phases. Subsequently, the market research is defined, which is practically used in the next chapters. Furthermore, Czech, and foreign coffee culture is commented for their mutual comparison. In the sixth chapter, own research of the behavior of Czech consumers in the field of coffee is carried out using a questionnaire survey. Based on this research, proposals and recommendations for current and future cafes on the Czech market are presented.
Keywords: consumer behavior; cafe; coffee culture; questionnaire survey; coffee

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 8. 2021
Date of submission: 29. 4. 2022
Date of defense: 30. 5. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/77555/podrobnosti

Files for download

    Last update: