Political marketing of the US presidential election in 2020: analysis and use of social networks and online media on the issue of Latin America

Thesis title: Politický marketing prezidentských voleb USA v roce 2020: analýza a využití sociálních sítí a online médií v otázce Latinské Ameriky
Author: Mordavská, Natálie
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Vymětal, Petr
Opponents: Švec, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá marketingovou komunikací v rámci prezidentských voleb ve Spojených státech americkým v roce 2020 a analyzuje využití sociálních sítí a mediálních zpravodajů v otázce Latinské Ameriky. Hlavním cílem práce je zhodnocení výstupů, které se týkají Latinské Ameriky, výstupů obou kandidátů na jejich sociálních sítích a dále zhodnocení výstupů médií. První kapitola se věnuje teorii politického marketingu, jeho nástrojů a teorii sociálních sítí. Druhá kapitola je zaměřena na rozdělení politických ideologií ve Spojených státech. Třetí kapitola ve své první části analyzuje vybrané sociální sítě obou kandidátů a ve druhé části je pozornost věnována analýze vybraných mediálních zpravodajů. Tato kapitola je stěžejní pro celou práci.
Keywords: Latinská Amerika; Politický marketing; Sociální sítě; Joe Biden; Spojené státy americké; Donald Trump
Thesis title: Political marketing of the US presidential election in 2020: analysis and use of social networks and online media on the issue of Latin America
Author: Mordavská, Natálie
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Vymětal, Petr
Opponents: Švec, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor's thesis deals with marketing communication during the presidential election in the United States in 2020 and analyzes the use of social networks and media newsletters on the issue of Latin America. The main goal of this work is to evaluate the outputs related to Latin America, both candidates on their social networks and the evaluation of media outputs. The first chapter deals with the theory of political marketing, its tools, and the theory of social networks. The second chapter focuses on the division of political ideologies in the United States. The third chapter in its first part analyzes selected social networks of both candidates and in the second part, attention is paid to the analysis of selected media newsletters. This chapter is mainstay of the whole work.
Keywords: Social Networking; Political Marketing; United States; Latin America; Joe Biden; Donald Trump

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní studia - diplomacie
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International and Diplomatic Studies

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 8. 2021
Date of submission: 29. 4. 2022
Date of defense: 24. 5. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/77542/podrobnosti

Files for download

    Last update: