Importing Wine from North Macedonia to the Czech Republic

Thesis title: Importing Wine from North Macedonia to the Czech Republic
Author: Heidler, David
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Křenková, Eva
Opponents: Čajka, Radek
Thesis language: English
Abstract:
The bachelor thesis focuses on importing wine from North Macedonia to the Czech Republic. The main objective of the bachelor thesis was to create a business plan for a company importing wine from North Macedonia to the Czech Republic. The bachelor thesis consists of three chapters. The first chapter analyzed the environment of the wine industry in North Macedonia. It provided fundamental information about the country and examined the local wine industry, grape varieties, wine regions, and wineries. The second chapter analyzed the Czech wine market. It provided information about the market trends and consumer habits and examined existing competitors of the business. The third chapter is the actual business plan, which consists of the business description, business model, marketing and sales strategy, operating plan, and financial projection for the company.
Keywords: Wine; North Macedonia; Czech wine market; Business plan; Importing ; Wine business; Czech Republic
Thesis title: Dovoz vína ze Severní Makedonie do České republiky
Author: Heidler, David
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Křenková, Eva
Opponents: Čajka, Radek
Thesis language: English
Abstract:
Bakalářská práce se zaměřuje na dovoz vína ze Severní Makedonie do České republiky. Hlavním cílem bakalářské práce bylo vytvořit podnikatelský plán pro společnost dovážející víno ze Severní Makedonie do České republiky. Bakalářská práce se skládá ze tří kapitol. První kapitola analyzovala prostředí vinařského průmyslu v Severní Makedonii. Cílem této kapitoly bylo poskytnout základní informace o zemi a prozkoumat místní vinařský průmysl, odrůdy vinné révy, vinařské oblasti a vinařství přítomné v zemi. Druhá kapitola analyzuje český trh s vínem. Cílem této kapitoly bylo poskytnout informace o trendech na trhu a spotřebitelských zvyklostech a udělat průzkum na stávající konkurenty tohoto podniku. Třetí kapitolou je vlastní podnikatelský plán, který se skládá z obchodního popisu, obchodního modelu, marketingové a prodejní strategie, provozního plánu a finančního výhledu společnosti.
Keywords: Víno; Severní Makedonie; Česká Republika; Dovoz vína; Podnikatelský plán; Vinařský průmysl; Trh s vínem

Information about study

Study programme: International Business
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 7. 2021
Date of submission: 29. 4. 2022
Date of defense: 1. 6. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/77415/podrobnosti

Files for download

    Last update: