Generation Z consumer behavior and trends on the wine market in the Czech Republic and in the world

Thesis title: Chování spotřebitele generace Z a trendy na trhu vín v České republice a ve světě
Author: Doubek, Jan
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se věnuje problematice chování spotřebitelů generace Z a trendům na trhu vín v České republice a v zahraniční. Práce se zabývá spotřebním chováním generace Z ve vztahu k nákupu a konzumaci vína. Charakterizován je také trh vína v České republice, s uvedením trendů a jejich následné porovnání s trendy globálními. Hlavním cílem práce je zhodnotit spotřebitelské chování zástupců generace Z s ohledem na aktuální trendy na trhu vín v České republice a v zahraničí. Vedlejším cílem práce je přinést návrhy a doporučení pro nové tržní hráče vstupující na trh vín v České republice. Bakalářská práce přináší v osmi kapitolách komplexní pohled na tuto problematiku, doplněný vlastním kvantitativním průzkumem realizovaným formou dotazníkového šetření. V závěru práce autor přichází s návrhy a doporučeními pro nové hráče vstupující na trh vína v České republice.
Keywords: Víno; Generace Z; Spotřebitel; Marketingový výzkum
Thesis title: Generation Z consumer behavior and trends on the wine market in the Czech Republic and in the world
Author: Doubek, Jan
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis deals with the issue of consumer behavior of generation Z and trends in the wine market in the Czech Republic and abroad. The thesis deals with the consumption behavior of generation Z in relation to the purchase and consumption of wine. The wine market in the Czech Republic is also characterized, with trends and their subsequent comparison with global trends. The main goal of this thesis is to examine the consumer behavior of representatives of the Z generation with regard to current trends in the wine market in the Czech Republic and abroad. The secondary goal of the thesis is to bring proposals and recommendations for new market players entering the wine market in the Czech Republic. The bachelor's thesis provides a comprehensive view of this issue in eight chapters, supplemented by its own quantitative survey carried out in the form of a questionnaire survey. At the end of the work, the author comes up with suggestions and recommendations for new players entering the wine market in the Czech Republic.
Keywords: Marketing research; Consumer; Wine; Generation Z

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 7. 2021
Date of submission: 29. 4. 2022
Date of defense: 30. 5. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/77394/podrobnosti

Files for download

    Last update: