Intellectual Property Rights Protection Effect on the Marketing Activities of the International Companies in the United Kingdom

Thesis title: Intellectual Property Rights Protection Effect on the Marketing Activities of the International Companies in the United Kingdom
Author: Barzhukova, Anelya
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Štěrbová, Ludmila
Opponents: Bolotov, Ilya
Thesis language: English
Abstract:
In this research IPR protection has been analyzed from various perspectives to provide an understanding of how it affects marketing and promotional activities of companies in the United Kingdom. It elaborates on measures that rightsholders of the IPRs can and should take into consideration in regards to the protection of copyrights, patents, and trademarks. The goal of the thesis was to identify how IPRs protection and enforcement understanding could benefit marketers of international companies to develop better-guarded promotional campaigns. Based on the analysis, author suggested recommendations for the enhanced approach to the IPRs while crafting marketing campaign. Brexit case have been utilized to demonstrate how political change can disrupt the effectiveness of the IPRs protection.
Keywords: Intellectual Property Rights; marketing; BREXIT; copyright; trademark; brand protection; advertising
Thesis title: Intellectual Property Rights Protection Effect on the Marketing Activities of the International Companies in the United Kingdom
Author: Barzhukova, Anelya
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Štěrbová, Ludmila
Opponents: Bolotov, Ilya
Thesis language: English
Abstract:
V tomto výzkumu byla ochrana práv duševního vlastnictví analyzována z různých hledisek, aby bylo možné pochopit, jak ovlivňuje marketingové a propagační aktivity společností ve Spojeném království. Jsou zde rozpracována opatření která mohou a měli by vzít držitelé práv duševního vlastnictví v úvahu, pokud jde o ochranu autorských práv, patentů a ochranných známek. Cílem práce bylo zjistit, jak by ochrana práv duševního vlastnictví a porozumění jejich vymáhání mohly být přínosem pro marketéry mezinárodních společností při vytváření lépe střežených propagačních kampaní. Na základě analýzy autorka navrhla doporučení pro lepší přístup k právům duševního vlastnictví při tvorbě marketingových kampaní. Případ brexitu byl využit k demonstraci toho, jak mohou politické změny narušit účinnost ochrany práv duševního vlastnictví.
Keywords: marketing; ochranná známka; ochrana značky; reklama; Práva duševního vlastnictví; BREXIT; autorské právo

Information about study

Study programme: International Business - Central European Business Realities
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Economic Relations

Information on submission and defense

Date of assignment: 28. 6. 2021
Date of submission: 29. 4. 2022
Date of defense: 31. 5. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/77321/podrobnosti

Files for download

    Last update: