Marketing communication of ŠKODA AUTO a.s

Thesis title: Marketingová komunikácia spoločnosti ŠKODA AUTO a.s
Author: Tomčo, Kristián
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Zimmermann, Martina
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Táto bakalárská práca sa zaoberá marketingovou komunikáciou českého zastúpenia spoločnosti ŠKODA AUTO a.s. Hlavným cieľom práce je predstaviť súčasné formy marketingovej komunikácie značky ŠKODA v komparácii s korejskou značkou Hyundai na českom trhu, so zameraním na elektromobilitu a uskutočniť ich kritické zhodnotenie. V teoretickej časti sa práca zameriava na objasnenie kľučových pojmov z oblatsi marketingu, ktoré sú dôležité pre porozumenie praktickej časti tejto práce. Na základe teoretických poznatkov a výsledkov sekundárneho a primárneho výskumu práca vyhodnocuje aktuálny stav komunikácie značky, jej vnímanie spotrebiteľom a vyúsťuje do návrhov na zlepšenie marketingovej komunikácie značky ŠKODA.
Keywords: komunikácia; marketing; ŠKODA; Hyundai; elektromobilita; sponzoring; reklama; sociálne siete ; image značky
Thesis title: Marketing communication of ŠKODA AUTO a.s
Author: Tomčo, Kristián
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Zimmermann, Martina
Thesis language: Slovensky
Abstract:
This bachelor thesis deals with the marketing communication of the Czech branch of ŠKODA AUTO a.s. The main aim of the thesis is to present the current forms of marketing communication of ŠKODA in comparison with the Korean brand Hyundai on the Czech market, with a focus on electromobility, and to make a critical evaluation of them. In the theoretical part, the thesis aims at clarifying key concepts from the field of marketing, which are important for understanding the practical part of this thesis. Based on the theoretical knowledge and the results of primary and secondary research, the thesis evaluates the current state of brand communication, its perception by consumers and develops into proposals for improving ŠKODA marketing communication.
Keywords: electromobility; social media; brand image; advertisement ; ŠKODA; Hyundai; communication; sponsoring; marketing
Thesis title: Marketingová komunikace společnosti ŠKODA AUTO a.s
Author: Tomčo, Kristián
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Zimmermann, Martina
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá marketingovou komunikací českého zastoupení společnosti ŠKODA AUTO a.s. Hlavním cílem práce je představit současné formy marketingové komunikace značky ŠKODA v porovnání s korejskou značkou Hyundai na českém trhu, se zaměřením na elektromobilitu a provést jejich kritické zhodnocení. V teoretické části se práce zaměřuje na objasnění klíčových pojmů z oblasti marketingu, které jsou důležité pro pochopení praktické části této práce. Na základě teoretických poznatků a výsledků sekundárního a primárního výzkumu, práce hodnotí současný stav komunikace značky, její vnímání spotřebiteli a rozpracovává návrhy na zlepšení marketingové komunikace značky ŠKODA.
Keywords: ŠKODA; marketing; Hyundai; elektromobilita; komunikace; sociálne siete ; sponzoring; image značky; reklama

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 6. 2021
Date of submission: 29. 4. 2022
Date of defense: 1. 6. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/77283/podrobnosti

Files for download

    Last update: