Critical assessment of CSR of a specific company

Thesis title: Critical assessment of CSR of a specific company
Author: Ikonnikova, Ekaterina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Křečková Kroupová, Zuzana
Opponents: Jašek, Martin
Thesis language: English
Abstract:
This thesis focuses on assessing the CSR of a company X, i.e. on evaluating how successful their CSR programs, which focus on supporting younger generations, based on a measuring model. To fulfil the aim of the thesis, the following four research questions were selected: “How is implemented CSR matching predefined CSR goals?”, “How sufficient are the policies in place?”, “How successful are the CSR programs?” and “Do CSR practices have an influence on how consumers and employees view the company?”. The answers to the research questions are found through research, which is focused on: analysing CSR practices that have been implemented by the company X and their possible effect on employee loyalty as well as consumer views of the company, identifying the potential link between employee loyalty and CSR programs implemented, looking for the potential link between consumer views of the company and CSR programs implemented as well as making suggestions on possible improvements to the company.
Keywords: evaluation of CSR; youth-oriented CSR programs; employee loyalty; mentorship; Corporate Social Responsibility
Thesis title: Kritické zhodnocení CSR konkrétní společnosti
Author: Ikonnikova, Ekaterina
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Křečková Kroupová, Zuzana
Opponents: Jašek, Martin
Thesis language: English
Abstract:
Tato práce se zaměřuje na posouzení CSR firmy X, tedy na zhodnocení úspěšnosti jejích CSR programů, které se zaměřují na podporu mladších generací, na základě hodnotícího modelu. Pro naplnění cíle diplomové práce byly zvoleny následující čtyři výzkumné otázky: „Jak je implementováno CSR v souladu s předem definovanými cíli CSR?“, „Jak dostatečné jsou stávající politiky?“, „Jak úspěšné jsou programy CSR?“ a „Mají praktiky CSR vliv na to, jak zákazníci a zaměstnanci vnímají společnost?“. Odpovědi na výzkumné otázky identifikovány prostřednictvím výzkumu, který je zaměřen na: analýzu praktik CSR, které společnost X zavedla, a jejich možného vlivu na loajalitu zaměstnanců i náhled zákazníků na společnost, identifikaci potenciální souvislosti mezi loajalitou zaměstnanců a zaváděnými programy CSR, hledáním potenciálního spojení mezi spotřebitelskými názory na společnost a zavedenými CSR programy a navrhováním možných zlepšení pro společnost.
Keywords: loajalita zaměstnanců; hodnocení CSR; programy CSR orientované na mladé; Společenská odpovědnost firem; mentorství

Information about study

Study programme: International Business
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 6. 2021
Date of submission: 29. 4. 2022
Date of defense: 1. 6. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/77273/podrobnosti

Files for download

    Last update: