Mystery shopping on the Czech and German market

Thesis title: Mystery shopping na českém a německém trhu
Author: Houhová, Eliška
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá mystery shoppingem na českém a německém trhu. Jejím cílem je pomocí metody mystery shopping zhodnotit služby poskytované společností dm drogerie markt v Česku a Německu a následně navrhnout doporučení na zlepšení těchto služeb. V rámci vlastního výzkumu byl podle literární rešerše proveden mystery shopping ve vybraných českých a německých prodejnách. Na základě těchto tajných návštěv byly vyhotoveny závěry pro české a německé prodejny a v návaznosti na ně byla také sepsána doporučení na zlepšení jejich služeb. Z výzkumu vyplynuly pozitivní i negativní výstupy, přičemž mezi negativní klíčová zjištění se řadí nedostatečný úklid a nedostatečná komunikace se zákazníky v českých i německých prodejnách, nedostatečný dresscode německých zaměstnanců a nedostatečné prodejní schopnosti českých zaměstnanců. Pro zlepšení těchto služeb byla doporučena různá školení a celkové navýšení počtu zaměstnanců pro jednu směnu.
Keywords: německý trh; dm drogerie markt; maloobchod; kvalita služeb; mystery shopping; český trh
Thesis title: Mystery shopping on the Czech and German market
Author: Houhová, Eliška
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis deals with mystery shopping on the Czech and German market. Its aim is to use the mystery shopping method to evaluate the services provided by dm drogerie markt in the Czech Republic and Germany and then to propose recommendations for improving these services. Within the framework of the research itself, mystery shopping was carried out in selected Czech and German stores according to a literature review. On the basis of these mystery visits, conclusions were drawn for the Czech and German stores and recommendations for improving their services were also made. Both positive and negative outcomes emerged from the research, with negative key findings including poor cleaning and communication with customers in both Czech and German stores, inadequate dress code of German staff and insufficient sales skills of Czech staff. To improve these services, various training courses and an overall increase in the number of staff per shift were recommended.
Keywords: mystery shopping; Czech market; German market; dm drogerie markt; retail; service quality

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 6. 2021
Date of submission: 29. 4. 2022
Date of defense: 2. 6. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/77239/podrobnosti

Files for download

    Last update: