Marketing entry strategy for Agropromkomplektatsiya in Vietnam

Thesis title: Marketing entry strategy for Agropromkomplektatsiya in Vietnam
Author: Babicheva, Anna
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Martínez Pantoja, Yadira Ixchel
Thesis language: English
Abstract:
The main objective of the thesis is to analyze the Vietnamese market in regards to a market entry of the Russian company “APK”. The company is forced to expand according to the fact that Russian pork market is already saturated. Vietnam is one of the first countries which APK has chosen for expansion. The thesis contains of two parts, which are theoretical and practical. The theoretical part contains information about the agricultural industry, its specifics, expansion and export policy. In the practical part, using secondary data and research of different consulting companies, the author examines the Vietnamese market of meat. According to the market research, the author created a marketing entry strategy for APK company. The strategy includes the mode of entry, marketing goals, SWOT, STP model, branding and marketing mix 4Ps.
Keywords: Meat production; Agricultural industry; Market analysis; Entry strategy; Marketing plan; Vietnam
Thesis title: Marketingová vstupní strategie společnosti Agropromkomplektatsiya ve Vietnamu
Author: Babicheva, Anna
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Martínez Pantoja, Yadira Ixchel
Thesis language: English
Abstract:
Hlavním cílem práce je analyzovat vietnamský trh s ohledem na vstup ruské společnosti „APK“ na trh. Společnost je nucena expandovat vzhledem ke skutečnosti, že ruský trh s vepřovým masem je již nasycen. Vietnam je jednou z prvních zemí, které si APK vybrala pro expanzi. Práce se skládá ze dvou částí, a to teoretické a praktické. Teoretická část obsahuje informace o odvětví zemědělství, jeho specifikách, expanzi a exportní politice. V praktické části s využitím sekundárních dat a výzkumů různých poradenských společností autorka zkoumá vietnamský trh s masem. Na základě průzkumu trhu autorka vytvořila marketingovou strategii pro společnost APK ke vstupu na trh. Strategie zahrnuje formu vstupu, marketingové cíle, SWOT, STP model, návrh značkové politiky a marketingový mix 4Ps.
Keywords: Výroba masa; Zemědělství; Analýza trhu; Vstupní strategie; Marketingový plán; Vietnam

Information about study

Study programme: International Business - Central European Business Realities
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 12. 5. 2021
Date of submission: 29. 4. 2022
Date of defense: 31. 5. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/76966/podrobnosti

Files for download

    Last update: