Communication strategy for startup on a new market

Thesis title: Marketingová komunikácia startupu pri vstupe na zahraničný trh
Author: Benedicty, Nicole
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Čermáková, Elvíra
Opponents: Semenenko, Vadim
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Táto diplomová práca je zameraná na problematiku marketingovej komunikácie startupov, jej špecifík v kontexte online marketingu a to predovšetkým pre prípade startupu, ktorý pôsobí v oblasti digitálneho zdravotníctva. Autorka túto tému zvolila z dôvodu jej pôsobenia v marketingovom oddelení startupu a príležitosti podieľať sa na tvorbe jeho súčasnej stratégie. Hlavným cieľom práce je navrhnúť komunikačnú stratégiu startupu na základe analýzy vybraného trhu a dopomôcť mu tak k budovaniu značky, akvizícii nových zákazníkov a osloveniu potenciálnych investorov na zahraničnom trhu.
Keywords: online marketing; healthtech startup; bipolárna porucha; marketingová komunikácia; komunikačný mix
Thesis title: Marketingová komunikácia startupu pri vstupe na zahraničný trh
Author: Benedicty, Nicole
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Čermáková, Elvíra
Opponents: Semenenko, Vadim
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Tato diplomová práce je zaměřena na problematiku marketingové komunikace startupů, jejích specifik v kontextu online marketingu a to především pro případ startupu, který působí v oblasti digitálního zdravotnictví. Autorka toto téma zvolila z důvodu jejího působení v marketingovém oddělení startupu a příležitosti podílet se na tvorbě jeho současných strategií. Hlavním cílem práce je navrhnout komunikační strategii startupu na základě analýzy vybraného trhu a dopomoci mu tak k budování značky, akvizici nových zákazníků a oslovení potenciálních investorů na zahraničním trhu.
Keywords: healthtech startup; bipolární porucha ; marketingová komunikace; komunikační mix; online marketing
Thesis title: Communication strategy for startup on a new market
Author: Benedicty, Nicole
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Čermáková, Elvíra
Opponents: Semenenko, Vadim
Thesis language: Slovensky
Abstract:
This diploma thesis is concerned with the specifics of marketing communication for startups operating in a health-tech market. The author decided to deal with this topic because of her engagement in the startup marketing department and had the opportunity to design ongoing communication strategies. The primary goal of this thesis is to design a communication strategy based on the thorough analysis of a selected market and thus contribute to startup brand building, new customer acquisition, and increased investors’ brand perception in a foreign market.
Keywords: bipolar disorder; healthtech startup; marketing communication; communication mix; online marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 1. 2021
Date of submission: 29. 4. 2022
Date of defense: 2. 6. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/75827/podrobnosti

Files for download

    Last update: