Application of influencer marketing in a selected company

Thesis title: Využití influencer marketingu ve vybrané společnosti
Author: Říhová, Monika
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Volfová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce pojednává o influencer marketingu a jeho aplikaci ve vybrané společnosti Footshop. Cílem práce je pochopit, jak vnímá cílová skupina současné využití influencerů pro komunikaci společnosti se zákazníky. Práce je teoreticko-praktická, v teoretické části je definován marketing a nové trendy, mezi které se řadí i influencer marketing. V praktické části je představena společnost Footshop, dále je rozepsaná její analýza a přístupy k aplikaci influencerů a sociálních sítí. Vlastní výzkum byl prováděn pomocí dotazníkového šetřením. Výsledky ukázaly, nejen jak cílová skupina vnímá influencery v souvislosti s marketingovou komunikací, ale také rozdílnost vnímání influencer marketingu v závislosti na vybraných proměnných. Závěrem bylo uvedeno doporučení a návrhy, které vyplynuly z dotazníkového šetření.
Keywords: Influencer marketing; nové trendy marketingu; sociální sítě; influenceři
Thesis title: Application of influencer marketing in a selected company
Author: Říhová, Monika
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Volfová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis covers influencer marketing and its application in the selected company Footshop. The aim of the thesis is to understand how the target group perceives the current use of influencers for the company's communication with customers. The thesis is theoretical and practical, the theoretical part defines marketing and new trends, which include influencer marketing. In the practical part, Footshop is introduced, its analysis and approaches to the application of influencers and social networks are analysed. The research was conducted using a questionnaire survey. The results showed not only how the target group perceives influencers in relation to marketing communication, but also the differences in perception of influencer marketing depending on the selected variables. Finally, recommendations and suggestions that emerged from the questionnaire survey were given.
Keywords: influencers; new marketing trends; Influencer marketing; social media

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 9. 2020
Date of submission: 29. 4. 2022
Date of defense: 30. 5. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/73928/podrobnosti

Files for download

    Last update: