The marketing study of a selected tourist destination

Thesis title: Marketingová studie vybrané destinace cestovního ruchu
Author: Petrenko, Tetyana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Petrů, Zdenka
Opponents: Vaško, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce představuje marketingovou studii vybrané destinace cestovního ruchu, konkrétně Plovdivské oblasti nacházející se v Bulharsku. Práce je má hlavní cíl a dílčí cíle. Hlavním cílem práce je zhodnocení a analýza vybrané destinace z marketingového pohledu. První kapitola je věnovaná především teoretickým poznatkům z oblasti cestovního ruchu a marketingu. Druhá kapitola charakterizuje Bulharsko z hlediska ekonomického, geografického, politického a nakonec cestovního ruchu na daném území. Ve třetí kapitole, která je věnováno oblasti Plovdiv, byly využity dvě analýzy, PESTLE a SWOT, a jeden marketingový nástroj – marketingový mix. Po zhodnocení a analýzách v poslední, čtvrté kapitole, byly vytvořeny návrhy a doporučení na zlepšení marketingu v destinaci v souvislosti s cestovním ruchem.
Keywords: destinace; analýza; marketingový mix; Marketing; Bulharsko; Plovdiv
Thesis title: The marketing study of a selected tourist destination
Author: Petrenko, Tetyana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Petrů, Zdenka
Opponents: Vaško, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis presents a marketing study of a selected tourist destination, specifically the Plovdiv region located in Bulgaria.The work has a mani goal and few subgoals. The main of the work is to evaluate and analyze selected destination from a marketing perspective. The first chapter is mainly focused on theoretical knowledge in the field of tourism and marketing. The second chapter characterizes Bulgaria in economic, geographical, political terms and final chapter tourism in the area. In the third chapter, which is devoted to the area of ​​Plovdiv, two analyzes were used, PESTLE and SWOT and one marketing tool - Marketing mix. After evaluation and analysis in the last, fourth chapter, suggestions, and recommendations were made to improve marketing in the destination in connection with tourism.
Keywords: Bulgaria; Plovdiv; destination; Marketing; analysis; marketing mix

Information about study

Study programme: Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 7. 2020
Date of submission: 29. 4. 2022
Date of defense: 31. 5. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/73684/podrobnosti

Files for download

    Last update: