Evaluation of the Marketing Strategies of Nike and Gymshark

Thesis title: Evaluation of the Marketing Strategies of Nike and Gymshark
Author: Vlk, Marek
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Sadílek, Tomáš
Opponents: Čermáková, Elvíra
Thesis language: English
Abstract:
The aim of this thesis paper is to evaluate the marketing strategies of Nike Inc. and Gymshark. The thesis is split into three main sections. The first section provides a theoretical foundation related primarily to marketing communications and branding. The second section includes an identification and analysis of the marketing strategies employed by both companies based on data collected through a survey and the author’s analysis. Finally, the third section consists of recommendations and suggestions both companies can implement to improve their marketing strategies. These recommendations are also based on the survey.
Keywords: marketing strategy; communications mix; brand awarness; Nike; Gymshark
Thesis title: Hodnocení marketingových strategií společností Nike Inc. a Gymshark
Author: Vlk, Marek
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Sadílek, Tomáš
Opponents: Čermáková, Elvíra
Thesis language: English
Abstract:
Cílem této diplomové práce je zhodnotit marketingové strategie společností Nike Inc. a Gymshark. Práce je rozdělena do tří hlavních částí. První část popisuje teoretický základ týkající se především marketingové komunikace a brandingu. Druhá část obsahuje identifikaci a analýzu marketingových strategií obou společností na základě dat shromážděných prostřednictvím průzkumu a analýzy autora. Třetí část obsahuje doporučení a návrhy, které mohou obě společnosti implementovat ke zlepšení svých marketingových strategií. Tato doporučení také vycházejí z průzkumu.
Keywords: komunikační mix; povědomí o značce; marketingová strategie; Nike; Gymshark

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/International Business
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 28. 5. 2020
Date of submission: 29. 4. 2022
Date of defense: 31. 5. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/73435/podrobnosti

Files for download

    Last update: