Entry point consumers and their perception of marketing conducted by Red Bull Česká republika, s. r. o

Thesis title: Entry point consumers a jejich vnímání marketingu společnosti Red Bull Česká republika, s. r. o
Author: Hrubeš, Vít
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Říha, David
Opponents: Hlávek, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce je rozdělena do dvou částí – teoretické a praktické. Teoretická část se zabývá podstatou marketingu, brandu a budováním značky. V posledním úseku teoretické části jsou vymezeny pojmy, které jsou následně součástí části praktické. V praktické části je představena společnost Red Bull od založení po současnost. Následně je rozebrán marketingový mix společnosti s popisem jednotlivých složek. Součástí praktické části je i dotazníkové šetření, které bylo provedeno tak, aby poskytlo odpovědi na předem stanovené cíle bakalářské práce, které jsou uvedeny v úvodu. Následuje závěrečné shrnutí celé analýzy, které vyhodnocuje vnímání marketingových aktivit společnosti Red Bull Česká republika, s .r. o.
Keywords: Red Bull ; EPC; marketing; marketingový mix ; komunikační mix ; 4P; 4C; brand
Thesis title: Entry point consumers and their perception of marketing conducted by Red Bull Česká republika, s. r. o
Author: Hrubeš, Vít
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Říha, David
Opponents: Hlávek, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis is divided into two parts – theoretical and practical. The theoretical part deals with the essence of marketing, branding and brand building. The last part of the theoretical part defines the concepts that are then part of the practical part. In the practical part, Red Bull is introduced from its founding to the present day. The marketing mix of the company is then analysed with a description of the individual components. The practical part includes a questionnaire survey which was conducted to provide answers to the predetermined objectives of the bachelor thesis, which are stated in the introduction. This is followed by a final summary of the whole analysis, which evaluates the perception of the marketing activities of Red Bull Česká republika, s .r.o.
Keywords: Red Bull ; EPC; marketing; marketing mix; communication mix; 4P; 4C; brand

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 11. 2021
Date of submission: 30. 4. 2022
Date of defense: 1. 6. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/78706/podrobnosti

Files for download

    Last update: