Using of social media to build a brand

Thesis title: Využití sociálních sítí pro vybudování brandu
Author: Starovoitova, Ekaterina
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Horová, Olga
Opponents: Wegert, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce je věnována možnostem využití sociálních sítí pro vybudování brandu v české firmě PupSocks. V práci jsou popsány způsoby založení značky prostřednictvím sociálních médií, jejich následné využití za účelem podnikání, možnosti vývoje na tomto trhu, techniky propagace a udržení konkurenceschopnosti. Cílem bakalářské práce je identifikace reálných účinných technik vybudování a následné propagace brandu prostřednictvím mediálního prostředí. Teoretická část práce se zaměřuje na charakteristiku sociálních sítí včetně výhod a nevýhod spojených s jejich používáním. Zároveň je také věnována marketingu na internetu a možnostem propagace v mediálním prostředí. Praktická část se zabývá analýzou procesu vybudování, vývoje a propagace značky PupSocks na českém internetovém trhu na základě zkoumání interních dat společnosti.
Keywords: sociální sítě ; on-line marketing ; reklama na internetu
Thesis title: Using of social media to build a brand
Author: Starovoitova, Ekaterina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Horová, Olga
Opponents: Wegert, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis is devoted to the possibilities of using social networks to build a brand based on the Czech company PupSocks. The work describes the ways of establishing a brand through social media, their subsequent use for the purpose of doing business, the possibilities of development in this market, the techniques of promotion and maintaining competitiveness. The aim of the bachelor thesis is to identify real effective techniques of building and subsequent promotion of the brand through the media environment. The theoretical part of the bachelor thesis focuses on the characteristics of social networks, including the advantages and disadvantages associated with their use. At the same time, it is also devoted to marketing on the internet and the possibilities of promotion on social media. The practical part is devoted to the analysis of the process of building, development and propagation of the PupSocks brand on the Czech internet market based on research of the company's internal data.
Keywords: on-line marketing; internet advertising; social media

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 11. 2021
Date of submission: 30. 4. 2022
Date of defense: 25. 5. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/78636/podrobnosti

Files for download

    Last update: