Customer Experience research in chosen company (Česká spořitelna a.s.)

Thesis title: Výzkum zákaznické spokojenosti ve vybrané firmě (Česká spořitelna)
Author: Švéda, Roman
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Staníčková, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce bylo zjistit, jaká kritéria jsou důležitá pro segment klientů České spořitelny, vymezený primárně věkem a životní etapou (segment mladých klientů s věkovým omezením 18 - 29,99 let). Dále navrhnout kroky, které by mohla Česká spořitelna podniknout ke zvýšení zákaznické spokojenosti této skupiny svých klientů. Zákaznická zkušenost byla zjišťována pomocí hloubkových rozhovorů, konkrétně šlo o kvalitativní výzkum s 12 respondenty (6 ženami a 6 muži). Z výsledků analýzy výpovědí respondentů vyplynuly nejdůležitější oblasti klientské nespokojenosti. Na základě těchto výpovědí jsem definoval osm doporučení pro Českou spořitelnu, které by vedly ke zvýšení spokojenosti v segmentu mladých klientů. Z výzkumu také vyplynulo, že nestačí provést jednu velkou zásadní změnu, ale ke spokojenosti klientů vede několik dílčích změn ve společné synergii.
Keywords: CX; Česká spořitelna; segment mladých klientů; zákaznická spokojenost; kvalitativní marketingový výzkum; bankovnictví
Thesis title: Customer Experience research in chosen company (Česká spořitelna a.s.)
Author: Švéda, Roman
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Staníčková, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this bachelor thesis was to find out what criteria are important for the segment of Česká spořitelna's clients, defined primarily by age and stage of life, and to propose steps that Česká spořitelna could take to increase customer satisfaction of this group of clients. This was the young client segment (18–29.99 years). The customer experience was collected through in-depth interviews, specifically qualitative research with 12 respondents (6 women and 6 men). The results of the analysis of the respondents' statements revealed the most important areas of client dissatisfaction. Based on these statements, I defined eight recommendations for Česká spořitelna that would lead to increased customer satisfaction in the young client segment. The research also showed that it is not enough to make one big fundamental change, but several partial changes lead to customer satisfaction.
Keywords: customer experience; banking; Česká spořitelna; segment of young clients; qualitative marketing research

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 10. 2021
Date of submission: 1. 5. 2022
Date of defense: 7. 6. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/78534/podrobnosti

Files for download

    Last update: