Marketing strategy of PURINA

Thesis title: Marketingová strategie společnosti PURINA
Author: Hloušková, Anežka
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Horová, Olga
Opponents: Karasová, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem bakalářské práce je analýza aktuální marketingové strategie společnosti PURINA a následné navržení doporučení za účelem zlepšení této strategie. Teoretická část se zaměřuje primárně na definování klíčových pojmů, jako jsou marketing, marketingová strategie a marketingový mix. Část praktická popisuje skutečnou marketingovou strategii společnosti a uvádí vhodná doporučení. Doporučení jsou navržena na základě provedeného průzkumu trhu prostřednictvím dotazníku a hloubkových rozhovorů s Purina brand manažerkami. Všechna tato fakta jsou shrnuta do SWOT analýzy, která odráží silné a slabé stránky firmy a upozorňuje na možné příležitosti a hrozby. Na základě provedeného výzkumu jsou stanoveny doporučení, které by měly společnosti pomoci vylepšit stávající marketingovou strategii.
Keywords: SWOT analýza; PURINA; Marketingová strategie; Marketingový mix
Thesis title: Marketing strategy of PURINA
Author: Hloušková, Anežka
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Horová, Olga
Opponents: Karasová, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the bachelor thesis is to analyse the current marketing strategy of PURINA and then to propose recommendations to improve this strategy. The theoretical part focuses primarily on defining key concepts such as marketing, marketing strategy and marketing mix. The practical part describes the actual marketing strategy of the company and makes appropriate recommendations. The recommendations are proposed on the basis of a market research conducted through a questionnaire and in-depth interviews with experts in the field. All these facts are summarised in a SWOT analysis, which reflects the company's strengths and weaknesses and highlights possible opportunities and threats. Based on the research conducted, recommendations are made to help the company improve its current marketing strategy.
Keywords: Marketing Strategy; Marketing Mix; SWOT Analysis; PURINA

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 10. 2021
Date of submission: 1. 5. 2022
Date of defense: 25. 5. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/78319/podrobnosti

Files for download

    Last update: