Production chain of assets for game engine

Thesis title: Produkční řetězec assetů pro herní engine
Author: Ngo, Tien Dung
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Dušek, Václav
Opponents: Bubeníček, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá produkčním řetězcem assetů pro herní engine. V první části práce obecně popíše 3D grafiku včetně jejího využití, softwaru a historie. V druhé části čtenáři přiblíží prostředí herního designu, herních assetů, indie stylu a cílové skupiny. Praktická část práce zahrnuje analýzu online platforem, kalkulace ceny a samotnou výrobu modelu včetně jeho publikace.
Keywords: online platformy; 3D grafika; 3D model; publikace; herní design
Thesis title: Production chain of assets for game engine
Author: Ngo, Tien Dung
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Dušek, Václav
Opponents: Bubeníček, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with production chain of assets for game engine. Firstly, it will describe the use, software, and history of 3D graphics. Secondly, it will explain the environment of game design, game assets, indie style, and target groups. The practical part of the thesis includes the analysis of online platforms, price calculation, and the actual production of the model including its publication.
Keywords: 3D model; game design; online platforms; publication; 3D graphics

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Multimédia v ekonomické praxi
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Multimedia

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 1. 2022
Date of submission: 6. 5. 2022
Date of defense: 16. 6. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/79266/podrobnosti

Files for download

    Last update: