Communication Plan Proposal for E-shop Na dno šálku s.r.o

Thesis title: Návrh komunikačního plánu pro e-shop Na dno šálku s.r.o
Author: Mottysová, Kristýna
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Dvořáková, Michaela
Opponents: Kratochvílová, Alice
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zaměřuje na český e-shop Na dno šálku s.r.o., který se zabývá především prodejem kávy vlastní i partnerské. Hlavním cílem práce je zjistit, jaké jsou příčiny nízkého počtu nových zákazníků. V rámci teoretické části jsou představeny formy komunikačního mixu a jeho hlavní nástroje pro online a offline prostředí, oblast e-commerce, komunikační plán a jeho jednotlivé kroky. V praktické části je představen samotný e-shop a jeho myšlenka, dále průběh výzkumu, kterému předcházel briefing se samotnou zakladatelkou e-shopu. Následně byla zvolena metoda kvantitativního výzkumu ve formě dotazníkového šetření určeného pro sledující instagramového účtu e-shopu. V rámci situační analýzy je vytvořen Porterův model 5 sil, PESTLE a SWOT analýza. Na závěr je popsána aktuální komunikační strategie, identifikovány hlavní nedostatky e-shopu, na jejichž základě jsou navržena řešení, která by e-shopu měla pomoci s vyřešením aktuálního problému.
Keywords: Komunikační plán; e-shop; marketingová komunikace; kávový průmysl
Thesis title: Communication Plan Proposal for E-shop Na dno šálku s.r.o
Author: Mottysová, Kristýna
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Dvořáková, Michaela
Opponents: Kratochvílová, Alice
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor's thesis focuses on the Czech e-shop Na dno šálku s.r.o., whose primary area of business is selling its in-house and partner coffee. The main aim of the thesis is to identify the reasons for the company's low number of new customers. The theoretical part mainly presents the forms of communication mix and its main tools for online and offline environments, e-commerce area, communication plan and its individual steps. In the empirical part, the e-shop itself and its idea are presented, as well as the course of the research, which was preceded by interviewing the founder of the e-shop herself. Moreover, a quantitative research method in the form of a questionnaire survey aimed at the followers of the e-shop's Instagram account was chosen. The situational analysis includes Porter's 5 forces model, PESTLE and SWOT analysis. Finally, the current communication strategy is described, and the main weaknesses of the e-shop are identified. Based on this, solutions to help the e-shop solve its current problem are proposed.
Keywords: Communication plan; e-shop; marketing communication; coffee industry

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 11. 2021
Date of submission: 7. 5. 2022
Date of defense: 1. 6. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/78794/podrobnosti

Files for download

    Last update: