Analysis of customer satisfaction in particular accommodation facility

Thesis title: Analýza spokojenosti zákazníků ve vybraném ubytovacím zařízení
Author: Mílková, Barbora
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Zamastilová, Valentýna
Thesis language: Česky
Abstract:
Předmětem bakalářské práce je výzkum spokojenosti zákazníků vybraného ubytovacího zařízení. Jeho cílem je identifikovat charakteristiky hostů podniku, definovat faktory ovlivňující spokojenost zákazníků, na základě metod jejího měření určit celkovou míru spokojenosti návštěvníků a na závěr navrhnout přínosná doporučení. Ty poté poslouží jako zdroj pro zavedení případných změn, které by mohly vést ke zvýšení celkové spokojenosti hostů Long Story Short. Teoretická část se věnuje vymezení pojmů souvisejících se spokojeností zákazníka. Pro sběr dat byla využita metoda dotazníkového šetření skrze papírové i on-line dotazníky, které vyplnilo celkem 84 respondentů. Výsledky byly následně zpracovány pomocí korelační analýzy a percepčních map. Průměrná hodnota celkové spokojenosti činí 1,19 a míra doporučení zákazníka je rovna hodnotě 86,9.
Keywords: služby; zákazník; spokojenost zákazníka; výzkum spokojenosti; dotazníkové šetření
Thesis title: Analysis of customer satisfaction in particular accommodation facility
Author: Mílková, Barbora
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Zamastilová, Valentýna
Thesis language: Česky
Abstract:
The topic of the bachelor thesis is research on customer satisfaction of a selected accommodation facility. Its aim is to identify the characteristics of the hostel guests, define the factors influencing customer satisfaction, determine the overall level of visitor satisfaction based on the methods of its measurement and finally to propose beneficial recommendations. These will later serve as a source for implementing any changes that could lead to an increase in the overall satisfaction of Long Story Short guests. The theoretical section is devoted to defining concepts related to customer satisfaction. A questionnaire survey method was used to collect data through paper and online questionnaires, which were completed by a total of 84 respondents. The results were subsequently processed using correlation analysis and perceptual maps. The average value of overall satisfaction is 1,19 and the customer recommendation rate is equal to 86,9.
Keywords: services; customer; customer satisfaction; satisfaction research; questionnaire survey

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 11. 2021
Date of submission: 7. 5. 2022
Date of defense: 25. 5. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/78776/podrobnosti

Files for download

    Last update: