UX and UI design of a banking application
Thesis title: | UX a UI design bankovní aplikace |
---|---|
Author: | Pinkas, Lukáš |
Thesis type: | Bakalářská práce |
Supervisor: | Šedivá, Zuzana |
Opponents: | Mazura, Dominik |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | Tato práce se zabývá návrhem UX a UI designu bankovní aplikace zaměřené na smluvní vztahy. Cílem práce je navrhnout vhodný prototyp se zaměřením na koncového uživatele na základě principů UX/UI. Práce se skládá ze dvou částí. První část se nejdříve zaměřuje na základní vymezení pojmů UX, UI a další ovlivňující faktory. Následně rozebírá jednotlivé struktury spadající pod UX a dílčí kroky v rámci Design thinking procesu. V druhé části se práce zaměřuje na praktické využití znalostí návrhu produktu, konkrétně při návrhu prototypu bankovní aplikace v programu Figma s ohledem na požadavky a preference uživatelů, kteří danou aplikaci pravidelně využívají. Výstupem práce je interaktivní prototyp aplikace vhodný jako předloha pro vývojový tým a zároveň slouží jako jednoznačný souhrnný výstup obchodních a uživatelských požadavků. |
Keywords: | Uživatelské rozhraní; Designové myšlení; Prototyp; Iterace; Uživatelská zkušenost |
Thesis title: | UX and UI design of a banking application |
---|---|
Author: | Pinkas, Lukáš |
Thesis type: | Bachelor thesis |
Supervisor: | Šedivá, Zuzana |
Opponents: | Mazura, Dominik |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | This work deals with the design of UX and UI design of a banking application focused on contractual relations. The aim of this work is to design a suitable prototype with a focus on the end user based on the principles of UX / UI. The work consists of two parts. The first part first focuses on the basic definition of the terms UX, UI and other influencing factors. It then analyzes the individual structures covered by UX and the partial steps within the design thinking process. The second part focuses on the practical use of product design knowledge, specifically in the design of a prototype banking application in the Figma program with regard to the requirements and preferences of users who regularly use the application. The output of the work is an interactive prototype of the application suitable as a template for the development team and also serves as a clear summary output of business and user requirements. |
Keywords: | Design thinking; Prototype; Iteration; User interface; User experience |
Information about study
Study programme: | Aplikovaná informatika/Aplikovaná informatika |
---|---|
Type of study programme: | Bakalářský studijní program |
Assigned degree: | Bc. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of Informatics and Statistics |
Department: | Department of Information Technologies |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 27. 12. 2021 |
---|---|
Date of submission: | 9. 5. 2022 |
Date of defense: | 21. 6. 2022 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/79179/podrobnosti |