Analysis of the use of Google Analytics in a specific company

Thesis title: Rozbor využití Google Analytics v konkrétní firmě
Author: Borzilov, Ilya
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Sedláček, Jiří
Opponents: Smutný, Zdeněk
Thesis language: Česky
Abstract:
Účelem teto bakalářské práce je ukázat využití webového analytického systému Google Analytics za pomoci moderních nástrojů na přikladu konkrétní firmy. Pro tyto účely byl zvolen, jeden z nejpoužívanějších systému v oblasti digitálního marketingu a podrobné statistiky návštěvnosti webových stránek. V první části práce detailně rozebraná charakteristika a jednotlivé principy fungovaní digitálního marketingu v současné době. Seznámení s historii webové analytiky a samotným systémem Google Analytics a jeho nástroje. Druhou části práce je představit obecnou informaci o nadnárodní firmě zabývající moderními technologiemi, která kvůli citlivosti dat vyžaduje anonymnost. Praktickou částí práce je shrnutí a interpretovaní shromážděních dat. Následně obrozená analýza, která representuji skutečně působení systému Google Analytics na společnost. Závěrem teto práce je demonstrace, zda společnost má výhody nebo nevýhody při využití Google Analytics.
Keywords: Google Analytics; Webová analytika; Digitální marketing
Thesis title: Analysis of the use of Google Analytics in a specific company
Author: Borzilov, Ilya
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Sedláček, Jiří
Opponents: Smutný, Zdeněk
Thesis language: Česky
Abstract:
The purpose of this bachelor thesis is to show the use of web analytics system Google Analytics with the help of modern tools on the example of a specific company. For this purpose, it was chosen, one of the most widely used systems in digital marketing and detailed website traffic statistics. In the first part of the work, a detailed description and individual principles of digital marketing at present. Introduction to the history of web analytics and the Google Analytics system and its tools. The second part of the work is to present general information about a multinational company dealing with modern technologies, which requires anonymity due to data sensitivity. The practical part of the work is a summary and interpretation of data collections. Subsequently, a revitalized analysis that truly represents the impact of Google Analytics on the company. The conclusion of this work is a demonstration of whether the company has advantages or disadvantages when using Google Analytics.
Keywords: Google Analytics; Web analytics; Digital Marketing

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Aplikovaná informatika
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Systems Analysis

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 1. 2021
Date of submission: 8. 5. 2022
Date of defense: 14. 6. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/75702/podrobnosti

Files for download

    Last update: