Strategic analysis of the Peppermint digital s.r.o. surroundings

Thesis title: Strategická analýza okolí podniku Peppermint digital s.r.o
Author: Isanova, Svetlana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Boukal, Petr
Opponents: Dvořáček, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá strategickou analýzou okolí podniku Peppermint digital s.r.o. Hlavním cílem je identifikovat a vyhodnotit vnější faktory, které určují jeho tržní pozici. Očekávaným přínosem je určení příležitostí a hrozeb pro společnost, pro lepší možnost získání významných zákazníků a zajímavých projektů. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část definuje základní terminologii a popisuje metodiky vybraných nástrojů potřebných pro sestavení strategické analýzy, které jsou v následující praktické časti aplikovány na analyzovanou společnost. Praktická část Prostředí je analyzováno z pohledu makrookolí a mikrookolí. Klíčovými nástroji jsou PESTLE analýza a Porterův model pěti sil. Na základě výsledků strategické analýzy budou v závěru bakalářské práce uvedena praktická doporučení pro Peppermint digital s.r.o.
Keywords: Strategická analýzy okolí podniku; PESTLE analýza; analýza konkurence; Porterův model pěti sil; digitální byznys
Thesis title: Strategic analysis of the Peppermint digital s.r.o. surroundings
Author: Isanova, Svetlana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Boukal, Petr
Opponents: Dvořáček, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor's thesis deals with the strategic analysis of the environment of the company Peppermint digital s.r.o. The main goal is to identify and evaluate the external factors that determine its market position. The expected benefit is the identification of opportunities and opportunities for the company to better gain significant customers and interesting projects. The work is divided into two parts. The theoretical part defines the basic terminology and describes the methodology of selected tools needed to present the strategic analysis, which are applied in the following practical part to the analyzed company. Practical part The environment is analyzed from the perspective of macro-environments and micro-environments. The key tools are PESTLE analysis and Porter's five forces model. Based on the results of the strategic analysis, practical recommendations for Peppermint digital s.r.o.
Keywords: Strategic analysis of the company's surroundings; PESTLE analysis; Porter's five forces model; competition analysis; digital business

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of strategy

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 2. 2022
Date of submission: 9. 5. 2022
Date of defense: 10. 6. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/79647/podrobnosti

Files for download

    Last update: