Change in consumer behavior of the visitors of Czech music festivals in the context of the COVID-19 pandemic

Thesis title: Změna nákupního chování návštěvníků českých hudebních festivalů v kontextu pandemie COVID-19
Author: Kuncl, Ferdinand
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Maňourová, Lucie
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská se věnuje změně spotřebního chování návštěvníků tuzemských hudebních festivalů v kontextu covidové pandemie. Cílem práce bylo tyto změny v chování návštěvníků zjistit a na základě nich vyvodit doporučení pro pořadatele hudebních festivalů. Rámcové vymezení spotřebitelů na hudebních festivalech bylo zkoumáno pomocí sekundárních dat z databáze MML-TGI. Samotná analýza pak porovnávala pohled návštěvníků s pohledem pořadatelů, k čemuž byla využita dotazníková šetření zaměřená na tuzemské i zahraniční publikum, a hloubkové rozhovory zaměřené na vedení významných českých hudebních festivalů. Na základě těchto dílčích analýz byly vymezeny některé rozdíly ve vnímání spotřebitelů a pořadatelů, kteréžto se promítly do konečných doporučení.
Keywords: Spotřební chování; Pandemie COVID-19; Event marketing; Hudební festivaly
Thesis title: Change in consumer behavior of the visitors of Czech music festivals in the context of the COVID-19 pandemic
Author: Kuncl, Ferdinand
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Maňourová, Lucie
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis is focused on change in consumer behavior of the visitors of music festivals in the context of Covid-19 pandemic. The goal of this thesis was to identify these changes and based on these findings, suggest recommendations for the music festival organizers. The basic identification of the consumers on music festivals was analysed using the secondary data from the MML-TGI database. The own analyses of this work consisted of comparison of the view of visitors and music festival organizers. For the comparison, this bachelor thesis used its own survey study concentrating separately on Czech and foreign visitors, and the second analysis using deep interviewing of music festival organizers. Based on the findings of these analysis some differences have been found between the views of mentioned stakeholders, leading to developing several final recommendations.
Keywords: Music festivals; Event marketing; Consumer behavior; COVID-19 pandemic

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 1. 2022
Date of submission: 9. 5. 2022
Date of defense: 25. 5. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/79443/podrobnosti

Files for download

    Last update: