Crowdfunding as a tool to finance projects

Thesis title: Crowdfunding jako nástroj k financování projektů
Author: Borák, Michael
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Gburíková, Alžbeta
Opponents: Píchová, Pavlína
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zaměřuje na téma crowdfundingu a jeho využití k realizaci projektů. Jejím cílem je příprava a realizace vybrané crowdfundingové kampaně projektu. Teoretická část se s využitím odborných materiálů zaobírá analýzou historie crowdfundingu, dále představuje, jak fungují různé crowdfundingové modely a ukazuje klady a zápory těchto platforem. K přípravě vlastní crowdfundingové kampaně slouží analýza 3 různých úspěšných crowdfundingových kampaní, jejichž cílem byla realizace projektu, ale každá funguje velice odlišně. V nich se provedla analýza toho, co připravili před začátkem crowdfundingu, jak vypadala jejich propagace u veřejnosti v průběhu kampaně a jak po konci byly splněny cíle kampaně a vyřízeny odměny. Z této analýzy se potom vychází v práci na vlastním projektu, který se inspiruje tím, co u jednotlivých kampaní fungovalo, a vystavuje na tom samotnou kampaň.
Keywords: crowdfunding; kampaň; financování projektu
Thesis title: Crowdfunding as a tool to finance projects
Author: Borák, Michael
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Gburíková, Alžbeta
Opponents: Píchová, Pavlína
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis focuses on the topic of crowdfunding and its use for project realization. Its aim is to prepare and realize selected crowdfunding campaign of a project. The theoretical part with the use of specialized literature deals with analyses of the history of crowdfunding, introduces how different crowdfunding models work and show the pros and cons of these platforms. An analysis of 3 different successful crowdfunding campaigns is used to prepare the actual crowdfunding campaign, which aimed to realize the project, but each campaign worked very differently. The analyse shows what they have prepared before the crowdfunding started, how their propagation to the public looked like during the campaign, and how they met the campaign goals and rewards after the end. This analysis is then used as the basis for the work on own crowdfunding project, which takes inspiration from what worked for each campaign and builds the campaign on top of that.
Keywords: crowdfunding; campaign; project financing

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Multimédia v ekonomické praxi
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Multimedia

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 1. 2022
Date of submission: 9. 5. 2022
Date of defense: 21. 6. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/79432/podrobnosti

Files for download

    Last update: