Customer satisfaction analysis of company Cafe Hrnek

Thesis title: Analýza zákaznické spokojenosti ve společnosti Cafe Hrnek
Author: Pastier, Lukáš
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Koudelka, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je pomocí korelační závislosti zanalyzovat zákaznickou spokojenost se službami Cafe Hrnek a zodpovědět předem stanovené výzkumné otázky, které se zaměřovaly nejen na zákaznickou spokojenost, ale i na behaviorální záměry zákazníků. Na základě získaných poznatků z teoretické části a z výzkumu metodou PAPI, bylo vydefinováno 17 klíčových faktorů, které významně ovlivňují celkovou zákaznickou spokojenost a které byly dále využity k zodpovězení výzkumných otázek. Pro splnění cílů diplomové práce byla použita primární data z dotazníkového šetření, kterého se účastnilo 200 respondentů. Na základě spokojenosti s jednotlivými faktory a jejich sílou korelační závislosti s celkovou spokojeností byly stanoveny faktory, na které by se podnik měl primárně zaměřit pro zvýšení své konkurenceschopnosti. Mezi tyto faktory patří kapacita kavárny, přehlednost nabídky, rychlost obsluhy a cena sortimentu.
Keywords: korelační analýza; zákaznická spokojenost; dotazníkové šetření; pohostinství
Thesis title: Customer satisfaction analysis of company Cafe Hrnek
Author: Pastier, Lukáš
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Koudelka, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Objective of this thesis was to analyze customer satisfaction with services of Cafe Hrnek by using correlation analysis and was to answer research questions that were focused not only on customer satisfaction but also on behavioral intentions. Based on earned informations from the theoretical part and from the PAPI method research there were defined 17 key factors which significantly affect overall customer satisfaction and which were used to answer research questions. Primary data from questionnaire survey, which was attended by 200 respondents, were used to meet the objectives of the diploma thesis. Based on the satisfaction with individual factors and their strength of correlation with overall satisfaction there were determined factors on which the company should primarily focus to increase its competitiveness. These factors are the capacity of the café, the clarity of the offer, the speed of service and the price of the assortment.
Keywords: correlation analysis; questionnaire survey; customer satisfaction; hospitality industry

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 11. 2021
Date of submission: 9. 5. 2022
Date of defense: 8. 6. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/78808/podrobnosti

Files for download

    Last update: