Process optimization in regard of customer satisfaction

Thesis title: Optimalizace procesu s ohledem na spokojenost zákazníka
Author: Veličková, Lucie
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Motlová, Veronika
Opponents: Zubíková, Adéla
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá spokojeností zákazníků v souvislosti s poskytovanými službami společnosti Worldline Czech Republic s.r.o. Cílem bakalářské práce je prostřednictvím optimalizace procesu zvýšit spokojenost zákazníka ve společnosti působící v oblasti finančních služeb. Teoretická část je věnována vymezení základních pojmů, které se týkají procesního řízení a spokojenosti zákazníků. Praktická část práce se zabývá představením společnosti a dále je realizována průběžná optimalizace procesu za použití metodiky Demingova cyklu. K měření zákaznické spokojenosti jsou použity metriky CSAT a CES. U daných ukazatelů je pozorován výrazný nárůst po provedené optimalizaci, což značí zvýšení spokojenosti zákazníků se službami vybrané společnosti. Závěr práce je následně věnován celkovému shrnutí nejdůležitějších poznatků a doporučeních, která se týkají možností, jak dále zvyšovat spokojenost svých zákazníků.
Keywords: podnikový proces; optimalizace procesu; zákaznická spokojenost; call centrum
Thesis title: Process optimization in regard of customer satisfaction
Author: Veličková, Lucie
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Motlová, Veronika
Opponents: Zubíková, Adéla
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis is focused on customer satisfaction related to the services provided by Worldline Czech Republic s.r.o. The aim of this work is to increase customer satisfaction through process optimization in a company that operates in the field of financial services. The theoretical part describes the definition of terms related to process management and customer satisfaction. The practical part of the bachelor thesis is related to the introduction of the company and there is also the continuous process optimization using the methodology of the Deming cycle implemented. CSAT and CES metrics are used to measure customer satisfaction. After the optimization, a significant increase in these indicators is observed, which means an increase in customer satisfaction with the services of the selected company. The conclusion of the thesis is devoted to a general summary of the most important findings and recommendations concerning the possibilities of further increasing customer satisfaction.
Keywords: process optimization; customer satisfaction; call center; business process

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Managerial Psychology and Sociology

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 10. 2021
Date of submission: 9. 5. 2022
Date of defense: 8. 6. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/78396/podrobnosti

Files for download

    Last update: