The Role of Marketing in Privat Sector in Health Care

Thesis title: Role marketingu v soukromém sektoru ve zdravotnictví
Author: Buňatová, Hana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Kopecký, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá marketingem v soukromém sektoru ve zdravotnictví, předmětem zkoumání je především konkrétní ambulance, a to Bon Medical s.r.o. v Třemošné u Plzně. Teoretická část je věnovaná teoretickým poznatkům z oblasti marketingu obecně, marketingu služeb a marketingu v sektoru ve zdravotnictví. Navazující metodologická část popisuje výzkumné otázky a nástroje marketingového výzkumu, jako je dotazníkové šetření, které zkoumá spokojenost klientů, hloubkový rozhovor s jednatelem společnosti, SWOT analýza a matice SPACE. Praktická část především analyzuje zmiňovanou ambulanci Bon Medical a následně jsou aplikovány marketingové nástroje uvedené v teoretické části. Závěrem práce jsou návrhy a doporučení pro společnost Bon Medical.
Keywords: Marketing ve službách; Gastroenterologie a interna; Marketing ve zdravotnictví; Soukromé zdravotnické zařízení; Marketing
Thesis title: The Role of Marketing in Privat Sector in Health Care
Author: Buňatová, Hana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Kopecký, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
The master thesis deals with marketing in privat sector in health care, the subject of research is mainly a specific clinic, namely Bon Medical s.r.o. in Třemošná near Plzeň. The theoretical part is devoted to theoretical knowledge in the field of marketing in general, service marketing and marketing in the health care sector. The following methodological part describes research questions and marketing research tools, such as a survey that examines client satisfaction, an interview with the company’s executive, SWOT analysis and SPACE matrix. The practical part mainly analyzes the mentioned Bon Medical ambulance and then the marketing tools listed in the theoretical part are applied. The work concludes with suggestions and recommendations for Bon Medical.
Keywords: Marketing in Health Care; Gastroenterology an Internal Medicine; Marketing; Service Marketing; Privat Medical Unit

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 3. 2021
Date of submission: 9. 5. 2022
Date of defense: 8. 6. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/76559/podrobnosti

Files for download

    Last update: