Analysis and design of CRM system for start-up Matilda Digital s.r.o

Thesis title: Analýza a návrh CRM systému pro start up Matilda Digital s.r.o
Author: Kudryashova, Evgeniya
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Oškrdal, Václav
Opponents: Kůrka, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce je věnována návrhu a aplikaci CRM systému pro vybraný startup (Matilda Digital Agency). Firma je přetížena administrativou, „papírováním“, což vytváří hrozbu pro její další rozvoj, zejména vzhledem k omezeným lidským a finančním zdrojům. Cílem práce je navrhnout CRM systém pro vybraný startup, který pomůže optimalizovat časové a finanční náklady na provoz firmy. První část tvoří teoretický rámec práce. Obsahuje charakteristiku pojmů startup a CRM, popis různých typů CRM systémů a přehled řešení pro aplikaci firemního CRM systému na trhu. Ve druhé, metodologické části práce, jsou po konzultaci s vedením vybrané firmy vymezena kritéria hodnocení přínosů zavedení CRM systému. Třetí část práce obsahuje výsledky analýzy stávajícího přístupu firmy k provedení vybraných procesů. Dále jsou vytvořeny návrhy pro výběr a zavedení CRM systému ve firmě. Možné přínosy zavedení tohoto CRM systému jsou kriticky zhodnoceny.
Keywords: CRM systém; administrativa; optimalizace procesů; návrh; IT; informace; management; start up
Thesis title: Analysis and design of CRM system for start-up Matilda Digital s.r.o
Author: Kudryashova, Evgeniya
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Oškrdal, Václav
Opponents: Kůrka, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis is devoted to the design and application of a CRM system for a selected startup (Matilda Digital Agency). The company is overloaded with administration, "paperwork", which creates a threat to its further development, especially due to limited human and financial resources. The aim of this work is to design a CRM system for a selected startup, which will help to optimize time and financial costs of running a company. The first part forms the theoretical framework of the work. It contains a description of the concepts of startup and CRM, a description of different types of CRM systems, an overview of solutions for the application of a corporate CRM system on the market. In the second, methodological part of the work, after consultation with the management of the selected company, the criteria for evaluating the benefits of implementing a CRM system are defined. The third part contains the results of the analysis of the current approach of the company to the implementation of selected processes. Furthermore, proposals are made for the selection and implementation of a CRM system in the company. The possible benefits of implementing this CRM system are critically evaluated.
Keywords: CRM system; administration; process optimization; design; IT; information; management; start up

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Aplikovaná informatika
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Systems Analysis

Information on submission and defense

Date of assignment: 31. 1. 2021
Date of submission: 9. 5. 2022
Date of defense: 13. 6. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/75988/podrobnosti

Files for download

    Last update: