Business plan of interior design studio

Thesis title: Podnikatelský plán studia interiérového designu
Author: Osadcha, Iryna
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Špička, Jindřich
Opponents: Boukal, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem bakalářské práce je zpracování podnikatelského plánu na založení studia designu interiérů v Praze a realistické ekonomické zhodnocení podnikatelského záměru. Práce je rozdělená na teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce obsahuje metodologii tvorby podnikatelského plánu a jeho strukturu, popsáno specifika založení podniku, ve kterém hlavní činností je design. Praktická část se soustředí na aplikaci poznatků na konkrétní záměr s využitím získaných informací. Je uveden popis podnikatelské příležitosti s využitím SWOT analýzy, analýza mikro- a makroprostředí a bude rozebrán realizační projektový plán, marketingový plán, finanční plán (zpracovaný v optimistickém, realistickém a pesimistickém scénáři) s předpokladem rozvoje podnikání v prvních třech rocích (2022-2024). V závěru jsou poznatky shrnuty.
Keywords: studio designu interiéru; marketingový plán; finanční plán; SWOT analýza; podnikatelský plán
Thesis title: Business plan of interior design studio
Author: Osadcha, Iryna
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Špička, Jindřich
Opponents: Boukal, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the bachelor's thesis is to introduce a business plan for the establishment of an interior design studio in Prague and a realistic economic evaluation of the business plan. The work is divided into theoretical and practical part. The theoretical part of the thesis contains the methodology of creating a business plan and its structure, describes the specifics of founding a company in which the main activity is design. The practical part focuses on the application of knowledge to a specific project using the information obtained. This part proposes a description of the business opportunity using SWOT analysis, analysis of micro- and macro-environment and the implementation project plan, marketing plan, financial plan (prepared in an optimistic, realistic and pessimistic scenario) with the assumption of business development in the first three years (2022-2024). Finally, the findings are summarized.
Keywords: business plan; interior design studio; marketing plan; financial plan; SWOT analysis

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of strategy

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 1. 2021
Date of submission: 10. 5. 2022
Date of defense: 15. 6. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/75960/podrobnosti

Files for download

    Last update: