A proposal of marketing communication for a chosen company

Thesis title: Návrh marketingové komunikace vybrané společnosti
Author: Gyertyáková, Lucie
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Hanousková, Kristina
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na návrh marketingové komunikace vybrané společnosti, konkrétně její divize, která se nachází na B2B trhu. Hlavním cílem této práce je vytvoření návrhu na zlepšení marketingové komunikace. První část práce, která je věnována teoretickým poznatkům klade velký důraz na specifika B2B trhů a jednotlivé nástroje marketingové komunikace. Praktickou část následně tvoří analýza současné situace, na kterou navazuje vyhodnocení provedeného dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo 49 respondentů z řad stávajících zákazníků. Na základě získaných teoretických informací, sekundárních a primárních dat je následně vytvořen soubor doporučení pro zlepšení současné marketingové komunikace.
Keywords: marketingová komunikace; B2B; gastronomie
Thesis title: A proposal of marketing communication for a chosen company
Author: Gyertyáková, Lucie
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Hanousková, Kristina
Thesis language: Česky
Abstract:
The master's thesis is focused on a proposal of marketing communication for a selected company, specifically its division, which is located on the B2B market. The main objective of this thesis is to create a set of recommendations for improving marketing communication. The first part of the thesis, which is devoted to theoretical knowledge, puts a great emphasis on the specifics of B2B markets and individual marketing communication tools. The practical part consists of an analysis of the current situation, followed by an evaluation of a questionnaire survey conducted with 49 respondents from existing customers. On the basis of the theoretical information, secondary and primary data obtained, a set of recommendations for improving current marketing communication is subsequently developed.
Keywords: marketing communication; gastronomy; B2B

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 12. 2020
Date of submission: 9. 5. 2022
Date of defense: 7. 6. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/75758/podrobnosti

Files for download

    Last update: