The possibility of improving the design of promotional materials and its impact on the University of Economics and Business

Thesis title: Možnosť zlepšenia dizajnu propagačných materiálov a jej vplyv pre VŠE
Author: Kosina, Marek
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cieľom tejto bakalárskej práce je ukázať a vysvetliť ako by sa zlepšilo povedomie školy medzi študentami, ak by si za zlepšil celkový dizajn propagačných predmetov. Na začiatku práce sú vysvetlené teoretické pojmy, ktoré sú doplnené o názorné ukážky. Praktickú časť práce pozostávala z troch častí, kedy v prvej je analyzovaná súčasná situácia, v druhej porovnanie naprieč vybranými školami a v tretej návrhy nových propagačných predmetov a ich vnímanie medzi študentami. Prínosom tejto práce je tak nielen poukázať na doposiaľ zabudnutú sféru propagačných predmetov, ale tiež ukázať nové návrhy a ich vnímanie medzi študentami. Na základe vyššie uvedených poznatkov sú v závere zhrnuté všetky výsledky, doplnené o odporúčania.
Keywords: merchandise; Grafický design; design; propagačné predmety; dizajn; návrhy; koncepty
Thesis title: Možnosť zlepšenia dizajnu propagačných materiálov a jej vplyvu pre VŠE
Author: Kosina, Marek
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je ukázat a vysvětlit, jak by se zlepšilo povědomí školy mezi studenty, pokud by si za zlepšil celkový design propagačních předmětů. Na začátku práce jsou vysvětleny teoretické pojmy, které jsou doplněny o názorné ukázky. Praktickou část práce sestávala ze tří částí, kdy v první je analyzována současná situace, ve druhé srovnání napříč vybranými školami a ve třetí návrhy nových propagačních předmětů a jejich vnímání mezi studenty. Přínosem této práce je tak nejen poukázat na doposud zapomenutou sféru propagačních předmětů, ale také ukázat nové návrhy a jejich vnímání mezi studenty. Na základě výše uvedených poznatků jsou v závěru shrnuty všechny výsledky, doplněné o doporučení.
Keywords: dizajn; návrhy; design; merchandise; koncepty; propagační předměty; Grafický design
Thesis title: The possibility of improving the design of promotional materials and its impact on the University of Economics and Business
Author: Kosina, Marek
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is to show and explain how the school would improve its awareness among students if it improved the overall design of promotional items. At the beginning of the work are explained theoretical concepts, which are supplemented by illustrative examples. The practical part of the work consisted of three parts, the first analyzes the current situation, the second compares across selected schools, and the third proposes new promotional items and their perception among students. The benefit of this work is not only to point out the hitherto forgotten sphere of promotional items but also to show new proposals and their perception among students. Based on the above findings, all results are summarized in the conclusion, supplemented by recommendations.
Keywords: Graphic design; design; promotional items; concept; merchandise; proposal

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 1. 2022
Date of submission: 10. 5. 2022
Date of defense: 25. 5. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/80031/podrobnosti

Files for download

    Last update: