Analysis of marketing campaign by a certain segment

Thesis title: Analýza marketingové kampaně dle určitého segmentu
Author: Ihnatovich, Anton
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Vacula, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zaměřuje na marketingovou kampaň společnosti Raiffeisenbank a.s. Raiffeisenbank je univerzální bankou působící na českém trhu od roku 1993, podle celkových aktiv je pátou největší bankou v ČR. Cílem této bakalářské práce je zhodnotit reklamní kampaň na základě zvoleného segmentu, kterým jsou studenti 18-26. První část práce se zabývá teoretickými východisky k tématu a je zpracována pomocí metody literární rešerše a kompilace odborných zdrojů. V druhé části je popsaná samotná marketingová kampaň, její cílový segment a komunikační kanály. Dále je představena analýza této marketingové kampaně, která se skládá z obsahové analýzy a dotazníkového šetření. Obsahová analýza mi pomůže stanovit předpoklady, které pak ověřím a zhodnotím pomocí dotazování. Výsledkem práce je formulace možných doporučení na zlepšení pro budoucí zaměření marketingu.
Keywords: propagace; segmentace trhu; marketingová komunikace
Thesis title: Analysis of marketing campaign by a certain segment
Author: Ihnatovich, Anton
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Vacula, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis focuses on the marketing campaign of Raiffeisenbank. Raiffeisenbank is a universal bank operating on the Czech market since 1993, according to total assets it is the fifth largest bank in the Czech Republic. The aim of this bachelor thesis is to evaluate the marketing campaign based on the selected segment students 18-26. The first part of the thesis deals with the theoretical background to the topic and is elaborated with the help of the method of literary research and compilation of professional sources. The second part describes the marketing campaign itself, its target segment and communication channels. Next, I will conduct an analysis of the marketing campaign, which includes a content analysis and a questionnaire survey. Content analysis will help me determine assumptions, which I will evaluate using questionnaires. The result of the work is to formulate recommendations for improvement for the future direction of marketing.
Keywords: marketing communication; promotion; market segmentation

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 1. 2022
Date of submission: 10. 5. 2022
Date of defense: 7. 6. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/79760/podrobnosti

Files for download

    Last update: