Media context analysis of the Praha Žije Hudbou music festival

Thesis title: Analýza mediálního kontextu hudebního festivalu Praha Žije Hudbou
Author: Zikmundová, Tereza
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Kubaš, Mario
Opponents: Šubrt, Daniel
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá analýzou mediálního kontextu českého hudebního festivalu Praha Žije Hudbou v průběhu let 2016–2020. Práce má za cíl zanalyzovat tyto proběhlé ročníky především z hlediska jejich medializace a efektivity PR. Teoretická část se zabývá metodami využívanými k výzkumu médií, Public relations a médii obecně. Dále se také věnuje stručně hudebním festivalům v ČR a charakteristice vybraného festivalu Praha Žije Hudbou. Praktická část obsahuje kvantitativní obsahovou analýzu mediálních výstupů, jejíž cílem je zjištění překryvu oficiálních výstupů od pořadatelů festivalu s dostupnými výstupy od mediálních organizací, které byly dohledány v mediální databázi Anopress. Srovnání je prováděno na základě několika vybraných znaků. Práce je zakončena zodpovězením předem stanovených výzkumných otázek a hypotéz, a především evaluací efektivity PR komunikace mezi hudebním festivalem Praha Žije Hudbou a mediálními organizacemi.
Keywords: Praha Žije Hudbou; hudební festival; Public relations; kvantitativní obsahová analýza; výzkum médií
Thesis title: Media context analysis of the Praha Žije Hudbou music festival
Author: Zikmundová, Tereza
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Kubaš, Mario
Opponents: Šubrt, Daniel
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis deals with the analysis of the media context of the Praha Žije Hudbou Czech music festival during the years 2016–2020. The thesis aims to analyze the past years, especially in terms of their medialization and PR effectiveness. The theoretical part deals with the methods used for media research, Public relations and the media in general. Thesis also briefly discusses about music festivals in the Czech Republic and the characteristics of the Praha Žije Hudbou festival. The practical part contains a quantitative analysis of media outputs, especially the comparison of official outputs from the festival organizers themselves with available outputs from media organizations, which were found in the media database Anopress. The comparison is made on the basis of several selected characters. The thesis ends with answering a predetermined research questions and hypothesis, and especially evaluating the effectiveness of PR communication between the Praha Žije Hudbou music festival and media organizations.
Keywords: Praha Žije Hudbou; music festival; Public relations; quantitative content analysis; media research

Information about study

Study programme: Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 11. 2021
Date of submission: 10. 5. 2022
Date of defense: 30. 5. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/79717/podrobnosti

Files for download

    Last update: