Marketing Communication of Nonprofit Organization SKOK do života

Thesis title: Marketingová komunikace neziskové organizace SKOK do života
Author: Jakubovitsová, Adéla
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Drábková Bíbusová, Kateřina
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce je zaměřena na marketingovou komunikaci neziskové organizace SKOK do života. Cílem práce je analýza současného stavu marketingové komunikace organizace a jejího Bistra u dvou přátel. Přínosem práce je zefektivnění marketingové komunikace organizace. Teoretická část se zabývá vytyčením základních pojmů spojených s tématikou. Tyto pojmy jsou marketing, marketingový mix, marketingová komunikace a její nástroje, neziskový sektor, nestátní nezisková organizace. V praktické části je představená vybraná nezisková organizace a její současná komunikace. V práci jsou použity tři výzkumné metody, hloubkový rozhovor s ředitelkou organizace, kvantitativní výzkum pomocí dotazníkového šetření a SWOT analýza. Na závěr jsou odpovězeny výzkumné otázky a na základě sebraných dat jsou stanovena doporučení pro zlepšení marketingové komunikace organizace.
Keywords: Marketingová komunikace; neziskový sektor; marketingová komunikace neziskové organizace; sociální podnik; služby pro mentálně postižené
Thesis title: Marketing Communication of Nonprofit Organization SKOK do života
Author: Jakubovitsová, Adéla
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Drábková Bíbusová, Kateřina
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis is focused on the marketing communication of the non-profit organization SKOK do života. The aim of the work is to analyze the current state of marketing communication of the organization and its restaurant Bistro u dvou přátel. The purpose of this paper is to make marketing communication more effective. The theoretical part deals with the definition of basic concepts related to the topic. These concepts are marketing, marketing mix, marketing communication and its tools, non-profit sector, non-governmental non-profit organization. The practical part presents a selected non-profit organization and its current communication. Three research methods are used in the work, an in-depth interview with the director of the organization, quantitative research using a questionnaire survey and SWOT analysis. Finally, research questions are answered and based on the collected data, recommendations are made to improve the organization's marketing communication.
Keywords: Marketing communication; marketing communication of nonprofit organization; social enterprise; services for the mentally handicapped; nonprofit sector

Information about study

Study programme: Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 1. 2022
Date of submission: 10. 5. 2022
Date of defense: 1. 6. 2022
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/79693/podrobnosti

Files for download

    Last update: